• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052215033
  • خبرنگار : 50490

فرماندار ویژه شهرستان بابل:

صحنه کربلا در غزه و کشورهای مظلوم تکرار می‌شود

صحنه کربلا در غزه و کشورهای مظلوم تکرار می‌شود

ایسنا/مازندران فرماندار ویژه شهرستان بابل با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان بی دفاع غزه در یکی از مدارس این شهر، گفت: صحنه کربلا در غزه و کشورهای مظلوم تکرار می‌شود و حرمله‌ها نه با شمشیر بلکه با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال قتل عام شیعیان هستند.

فرماندار بابل امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل با تسلیت ایام و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن (ع) اعتبار، آبرو و حق خود را فدا کرد و با نرمش قهرمانانه از دین جدش پاسداری کرد و آنرا به امام حسین(ع) سپرد.

علی پیرفلک با اشاره به اینکه ترور شهید هنینه تجاوز آشکار به حریم مرز جمهوری اسلامی بود، یادآور شد: گرچه رژیم صهیونیست باید منتظر انتقام و تنبیه سخت جمهوری اسلامی ایران باشد اما زمانی آرام می‌گیریم که وعده مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل و محو نام آن از نقشه جهان محقق شود.

وی با بیان اینکه دشمن از همه امکانات از جمله جنگ شناختی و ترکیبی برای ضربه زدن به نظام بهره می‌گیرد، ادامه داد: در این راه دشمن از ظرفیت عوامل داخلی خود فروخته تا توانمندی خود با حربه تحریم، تهدید و تجاوز آشکار و پنهان استفاده می‌کند زیرا به این نتیجه رسیده که ایران بزرگترین دشمن استکبار و پرچم‌دار نهضت بیداری جهان علیه مستکباران است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با محکوم کردن حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان بی دفاع غزه در یکی از مدارس این شهر، خاطرنشان کرد: صحنه کربلا در غزه و کشورهای مظلوم تکرار می‌شود و حرمله‌ها نه با شمشیر بلکه با پیشرفته‌ترین تجهیزات در حال قتل عام شیعیان هستند.

وی خواستار کمک‌های آحاد مردم به بزرگترین مانور سیاسی عبادی و مذهبی شیعیان در اربعین حسینی شد و گفت: باید به مراسم اربعین نظم و برنامه داد و سازمان یافته اقدام کرد؛ لذا تشکیل ستاد حمایت و پشتیبانی از اربعین حسینی توسط دستگاه‌های اجرایی در تمامی ادارات ضروریست.

ضرورت مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: اولویت اجرای پروژه با مناطقی است که مردم منطقه در انجام آن مشارکت داشته باشند در غیراینصورت هیچ پروژه‌ای نباید اجرایی شو دتا فرهنگ مشارکت در جامعه نهادینه شود.

پیرفلک خواستار پیگیری مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی و استانی شد و گفت: این اعتبارات شناور متعلق به مدیرانی است که پیگیری مستمر دارند.

وی با اشاره به قطع برق و آب اخیر در شهرستان خطاب به متولیان امر یادآور شد: مدیران متولی باید اکیپ‌های فنی را تقویت و متعدد کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن شاهد رفع مشکل باشیم ضمن اینکه اطلاع رسانی به موقع انجام گیرد اگر برنامه زمانبندی یا مشکل فنی دارید به اطلاع مردم برسانید.

وی ادامه داد: درمانگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی مورد حمایت قرارگیرند تا دچار خسارت جبران ناپذیر نشوند، این دو نهاد کمتر درگیر سهمیه بندی شوند.

پیرفلک در خصوص وضعیت آرد و نان شهرستان نیز افزود: در حوزه مشکل آرد و نان بخشی از تخلفات نانواها عمدی و برخی سهوی است.

جریمه‌های سنگین در انتظار نانوایی‌های متخلف

وی ادامه داد: خبازان باید به موقع به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام و سهمیه خود را دریافت کنند اما برخی غفلت کرده و در زمان تعیین شده ثبت نام نمی‌کنند که این امر به صورت سیستماتیک هوشمند موجب کاهش سهمیه آرد می‌شود.

فرماندار بابل با اشاره به مشکل عمدی برخی خبازان گفت: اما عده ای از نانواها در ساعت تعیین شده نان نمی‌پزند و زودتر از موعد مقرر تعطیل می‌کنند حتی جوابگوی مشتری نیستند و نان دپو شده را به دامداران می‌فروشند.

فرماندار بابل یکی دیگر از مشکلات نانواها را عدم اعلام روز تعطیل تعیین شده برشمرد و تصریح کرد: کاهش وزن نان، کشیدن کارت‌های سوری از سوی نانواها بدون فروش برای ثبت در سامانه و به دنبال آن قاچاق آرد از دیگر تخلفات نانواها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این متخلفان سعی دارند با این اقدام فضای روانی جامعه را متشنج کنند و بگویند که دولت سهمیه آرد را کاهش داده تا دولت را مجبور به افزایش قیمت نان کنند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی میدانی از ۴۰ نانوانی مشخص شد ۳۲ نانوایی آرد مازاد از سهمیه داشتند ولی پخت نمی کردند، خاطرنشان کرد: این تخلفات جرم بوده و اشد مجازات در انتطار این نانوایی‌هاست.

پیرفلک گفت: در این راستا تعداد بازرسی‌ها را افزایش دادیم و در صورت مشاهده تخلف ضمن ابطال مجوز آنها به اداره تعزیرات نیز معرفی می‌شوند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه در کارگروه آرد و نان مقرر شد هیچ مالکی حق اجاره دادن ملک خود برای نانوایی ندارد، خاطرنشان کرد: چون بخشی از درآمد خبازان صرف اجاره ملک می‌شود لذا نباید به مکان اجاره‌ای مجوز راه اندازی نانوایی داده شود ضمن اینکه بسیاری از مالکان که متوجه اعتبار و عملکرد خوب نانوا شوند در تمدید اجاره چند برابر به نرخ اجاره اضافه می‌کنند.

وی خطاب به شرکت های توزیع آرد و نان نیز اظهار کرد: چنانچه این شرکت نتواند به موقع موفق به توزیع آرد و نان شود اقدام به ابطال شرکت کرده و جریمه سنگینی برایش در نظر می‌گیریم.

وی همچنین خواستار حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان مردم شد و گفت: نیاز است جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کند که مردم برای کشت دوم از منابع زیرزمینی استفاده کنند و ترویج کشت رتون داشته باشند که از منابع آبی و هزینه کمتری استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha