• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052215024
  • خبرنگار : 71588

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: تلاش‌های آمریکا برای آتش‌بس پوششی برای ادامه جنگ است

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: تلاش‌های آمریکا برای آتش‌بس پوششی برای ادامه جنگ است

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد، هر آنچه درخصوص تلاش‌های آمریکا برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس منتشر می‌شود چیزی نیست جز مانور و ترفند جدیدی که توسط دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تجاوزات و تضمین تداوم جنگ نسل‌کشی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد، در سایه تداوم اتهامات دروغین آمریکا در حق ملت فلسطین و مقاومت آن و ارائه تسلیحات و مشارکت نظامی مستقیم آن درحمایت از اشغالگران، هر آنچه درخصوص تلاش‌های آمریکا برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توافق آتش‌بس منتشر می‌شود چیزی نیست جز مانور و ترفند جدیدی که توسط دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر تجاوزات و تضمین تداوم جنگ نسل‌کشی انجام می‌شود.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد تمایل مقاومت برای پاسخگویی به تمام ابتکارعمل‌های میانجیگران «به تمایل آن برای کاهش درد و رنج‌ها و توقف جنایات و کشتارهای اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین» مرتبط است.

این جبهه تاکید کرد، میانجیگران بایستی قبل از آغاز هرگونه مذاکره‌ای که اشغالگران از آن به‌عنوان پوششی برای کشتارها استفاده می‌کنند، جنایات رژیم اشغالگر و جنگ آن علیه ملت فلسطین را به‌طور فراگیر و همه‌جانبه متوقف کنند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین افزود: این مذاکرات تا زمانی که کابینه متجاوز و جنایتکاران جنگی موافقت صریح خود را با فرمولی که ابتدا توسط آنها ارائه و سپس توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام شده بود، ارائه نکنند بی‌معنی است.

این جبهه تاکید کرد: باز شدن باب دور جدید مذاکرات یا حتی رایزنی درخصوص شروط جدید یا قدیمی جنایتکاران جنگی در کابینه رژیم اشغالگر کاملا ردشدنی است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین تاکید کرد: ملت فلسطین و مقاومت آن در مقابله با تجاوزات اشغالگران و همپیمانان آن و همچنین امتناع از شرکت در مانورهایشان به اسم مذاکرات و اعتماد کامل به توانایی مقاومت در دفاع از حقوق ملت فلسطین و اجرای خواسته‌های مشروع آنها متحد هستند.

این جبهه اعلام کرد: ما زندگی و جان ملتمان را در گرو مانورها و نمایش‌های بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و کابینه آن با برنامه‌ریزی آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار نمی‌دهیم.

کشورهای منطقه منتظر نشست طرف‌های آمریکایی، قطری و مصری به‌عنوان میانجی و رژیم صهیونیستی در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد ماه) در روز پنجشنبه به‌منظور ازسرگیری مذاکرات مربوط به توافق غزه و برقراری آتش‌بس در نوار غزه و نیز تبادل اسرا است.

در این مرحله همچنان مسائل حل نشده زیادی در مسیر توافق وجود دارد. حماس و رژیم صهیونیستی هنوز درمورد مسائل اصلی از جمله بازگشت ساکنان شمال غزه، کنترل محور فیلادلفیا و تعداد اسیرانی که قرار است آزاد شوند و نیز هویت آنها توافق نکرده‌اند.

پیشتر منابع عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی قصد دارد در جریان مذاکراتی که قرار است طی روزهای آینده با مشارکت مصر، قطر و ایالات متحده با هدف آتش‌بس در غزه و انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس از سر گرفته شود، چندین خواسته را مطرح کند.

بایدن اوایل ژوئن گذشته بندهای قرارداد پیشنهادی خود به رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس و آزادی تمامی «اسرای اسرائیلی» را ارائه کرد که در آن زمان جنبش حماس موافقت خود را با آن قرارداد اعلام کرد اما نتانیاهو شروط جدیدی را تعیین کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و دوید بارنیا، رئیس سوریس جاسوسی موساد آنها را مانع رسیدن به توافق دانستند.

این شروط شامل ممانعت از بازگشت ساکنان از جنوب نوار غزه به شمال آن با بازرسی افرادی که از محور نتزاریم (در نزدیکی شهر غزه توسط ارتش این رژیم احداث شد و شمال و جنوب نوار غزه را از یکدیگر جدا می‌کند) به این مناطق باز می‌گردند و ابقای نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا واقع در مرزهای میان غزه و مصر بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha