• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214960
  • خبرنگار : 71592

افزایش شدید رفتارهای اعتیادآور و استفاده از مواد مخدر در میان صهیونیست‌ها

افزایش شدید رفتارهای اعتیادآور و استفاده از مواد مخدر در میان صهیونیست‌ها

به گفته کارکنان بهداشت و درمان، مصرف مواد مخدر و انجام رفتارهای اعتیادآور در میان صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، پس از عملیات بی‌سابقه‌ جنبش فلسطینی حماس در ۷ اکتبر به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، روانپزشک «شائول لو - ران» بنیانگذار مرکز صهیونیستی درمان اعتیاد و سلامت روان در نتانیا، مرکز اراضی اشغالی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در یک واکنش طبیعی به استرس روانی و در جستجوی آرامش، شاهد افزایش قابل توجهی در مصرف داروهای آرامبخش اعتیادآور مختلف، چه داروهای تجویزی، داروهای غیرمجاز یا الکل، و گاهی اوقات رفتارهای اعتیادآور مانند قمار هستیم.»

برای تأیید این نتیجه‌گیری، تیم شائول مطالعه‌ای را انجام داد که شامل حدود ۱۰۰۰ نفر از اقشار مختلف جمعیت صهیونیستی بود که «ارتباط بین قرار گرفتن غیرمستقیم در معرض رویدادهای ۷ اکتبر و افزایش حدود ۲۵ درصدی مصرف مواد اعتیادآور» را نشان داد.

فرار از واقعیت

براساس مطالعه‌ای که در ماه‌های نوامبر و دسامبر انجام شد، پس از حمله ۷ اکتبر و جنگ پس از آن، نیمی از بازماندگان حمله، مصرف مواد اعتیادآور را افزایش دادند و درصد آواره‌ها به ۳۳ درصد رسید و در اراضی اشغالی مصرف قرص‌های خواب‌آور و مسکن‌ها به ترتیب ۱۸۰ درصد و ۷۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر شائول گفت بیمارانش از او «چیزی» می‌خواهند و این را توجیه می‌کنند: «پسرم در غزه می‌جنگد، من باید بخوابم وگرنه نمی‌توانم سر کار بروم.»

فردی که خود را «یونی» معرفی کرد و توسط ارتش رژیم صهیونیستی فراخوانده شده است، به دلیل اینکه در آستانه شروع درمان اعتیاد خود به مواد مخدر بود، خدمت سربازی خود را به تعویق انداخت. این جوان ۱۹ ساله گفت: «من در طول همه‌گیری کووید ۱۹ شروع به مصرف مواد کردم و با جنگ بدتر شد... این راهی برای فرار از واقعیت است.»

در آستانه یک اپیدمی

متان، یک سرباز در میان نیروهای مستقر در غزه که تیم خبرگزاری فرانسه یک بار در قدس با او ملاقات کرد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر به من اجازه می‌دهد فراموش کنم. وی افزود: «می‌دانم که جنگ فایده‌ای ندارد، اما باید در آن شرکت کنیم.»

دکتر شائول نتیجه گرفت که بر اساس این مطالعه، «از قبل واضح است که ما در آستانه یک اپیدمی هستیم که نشان می‌دهد بخش‌های بزرگی از جمعیت به مواد اعتیادآور وابسته خواهند شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha