• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052214914
  • خبرنگار : 50124

جهاد تبیین؛ بازدارنده و خنثی‌کننده تلاش دشمن

جهاد تبیین؛ بازدارنده و خنثی‌کننده تلاش دشمن

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری جهاد تبیین را بازدارنده و خنثی‌کننده تلاش دشمن عنوان کرد و گفت: هنر رسانه و خبرنگار ارزشی این است که هر جا نیاز وجود دارد، تبیین را در محتوای کار خود بگنجاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی ۲۲ مردادماه در همایش «مدار امید» ویژه تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای عرصه رسانه و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فریضه «قطعی» و «فوری» جهاد تبیین، اظهار کرد: از بیانات ایشان استفاده می‌شود که تبیین در مقابل تحریف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خبر و خبررسانی جزء لاینفک زندگی انسان‌هاست، افزود: جامعه بدون ارتباط پیش نمی‌رود و در تعریف رسانه گفته‌اند که همه چیز، رسانه است.

محمدی با تأکید بر اینکه محتوا، مخاطب و نقل کننده خبر سه رکن رسانه هستند، تصریح کرد: اینها از زندگی فردی و اجتماعی ما قابل انفکاک نیست و به انحاء مختلف ظهور و بروز دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در مقام جهاد علیه ماست، تصریح کرد: دشمن همه توانمندی خود را به کار گرفته تا با تمام وجود با ما مقابله کند و لذا ما نیز باید جهادی عمل کنیم که در اینجا جهاد تبیین در عرصه خبر و پیام‌رسانی موضوعیت پیدا می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان بیان کرد: در حوزه جهاد تبیین باید توجه داشت که تبیین خنثی کننده تحریف است و اگر تبیین نباشد، خسارت‌های بزرگی را باید تحمل کنیم، مصداق بارز آن عدم توجه دقیق به مسئله غدیر است که اگر به درستی تبیین می‌شد، عاشورا هم اتفاق نمی‌افتاد و اگر عاشورا درست تبیین می‌شد، امروز نباید شاهد حوادث غزه بودیم، در حقیقت اگر وقایع غزه به درستی تبیین شود، یقین بدانید که به نتیجه مطلوب یعنی شکست قطعی دشمن خواهد انجامید.

محمدی ادامه داد: امروز در حوزه تبیین معارف و مبانی انقلاب اسلامی ضعف وجود داشته و خسارتی که در نسل جدید مشاهده می‌کنیم حاصل همین نقص است، انقلاب اسلامی اگر درست تبیین نشود دشمن نمی‌تواند از بین ما علیه خودمان یارگیری کند. همچنین اگر دفاع مقدس به درستی تبیین شود، روحیه رشادت و شهادت در ملت باقی می‌ماند. یا اگر شخصیت امام(ره) درست تبیین شود از تحریف شخصیت ایشان جلوگیری خواهد شد، رسالت نخبگان و رسانه‌ها این است که شخصیت امام راحل(ره) را به درستی تبیین کنند تا ارتباط ملت با ایشان مستحکم بماند.

وی جهاد تبیین را بازدارنده و خنثی کننده تلاش دشمن عنوان کرد و افزود: ما باید در تبیین از دشمن پیش‌دستی کنیم یعنی منتظر نمانیم پس از آنکه دشمن موفق به تحریف شد، به تبیین روی آوریم زیرا در جنگ روایت‌ها، جامعه همیشه با روایت اول همراه می‌شود. هنر رسانه و خبرنگار ارزشی این است که هر جا نیاز وجود دارد، تبیین را در محتوای کار خود بگنجاند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان با اشاره به اینکه همه ائمه(ع) از هر فرصتی برای بیان واقعیت عاشورا استفاده کردند، بیان کرد: امروز نیز این رسالت بر دوش همه ما به‌ویژه خبرنگاران است که با تشخیص صحیح صحنه‌ها بتوانند به خوبی ایفای وظیفه کنند.
محمدی در پایان با تأکید بر اینکه اهالی رسانه و خبر باید تقوای رسانه‌ای داشته باشند، توضیح داد: دشمن در این زمنیه رهاست و حد مشخصی بین کذب و صدق و حق و باطل قائل نیست که نمونه آن‌را در فتنه سال ۱۴۰۱ دیدیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha