• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403052214907
  • خبرنگار : 50181

استاندار:

باید از برکات معنوی و مادی اربعین برای کرمانشاه استفاده کنیم

باید از برکات معنوی و مادی اربعین برای کرمانشاه استفاده کنیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم آمادگی همه جانبه تمام دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین، گفت: باید از برکات معنوی و مادی این سفر برای استان بهترین استفاده را ببریم.

محمدطیب صحرایی، در جلسه امروز (۲۲ مرداد) ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت اربعین و میزبانی شایسته از زواری که به استان کرمانشاه می‌آیند، گفت: حضور زوار در استان سرشار از برکات معنوی است، اما در کنار آن باید از آوردهای مادی سفر زوار اربعین نیز بهره ببریم.

وی با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و تحولات دولت ایجاد شد، در برخی از پشتیبانی‌های اربعین در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه تاخیر ایجاد شد، افزود: با این وجود با پیگیری‌های مستمری که انجام دادیم تا حد امکان منابعی را جذب کردیم و ناگزیر برنامه‌های اربعین امسال را تا حدودی متناسب با بودجه‌ای که در اختیار داشتیم تغییر دادیم، به نحوی که بتوانیم بهترین خدمات را متناسب با وضع موجود به زوار ارائه دهیم.

استاندار کرمانشاه از توزیع منابع، امکانات و اعتبارات موجود بین دستگاه‌های مربوطه خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته بتوانیم مابقی منابعی که برای ما در ستاد اربعین مصوب شده را جذب کنیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه حمایت‌هایی نیز برای همه موکب‌ها در نظر گرفته شده و در اختیار فرمانداران است، بر لزم تسریع در توزیع این کمک‌ها تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از برکات مادی اربعین و زوار برای استان، یادآور شد: وروی و خروجی شهرهای استان باید برای فعالیت‌های اقتصادی مردم آماده شود اما در عین حال ملاحظاتی باید با هماهنگی پلیس راهور رعایت شود که خطری برای عبور و مرور ایجاد نشود.

استاندار کرمانشاه سپس به چند نکته مهم که دستگاه‌ها  باید به آن توجه کنند نیز به عنوان مصوبات این جلسه اشاره کرد که یکی از مهمترین آنها افزایش تعداد کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌ها بود، به‌گونه‌ای که زوار در طول مسیر برای تامین سوخت خود با چالش مواجه نشوند.

صحرایی همچنین بر لزوم شروع هرچه سریع‌تر تغذیه از سوی موکب‌ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها نباید تهیه غذای خود را از طریق موکب‌ها انجام دهند، مگر به صورت موردی.

وی همچنین در پاسخ به انتقاد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه مبنی بر اینکه مکانی در محل پایانه خسروی برای حضور نیروهای هلال احمر خصوصا نیروهای واکنش سریع تعیین نشده، گفت: این موضوع باید همین امروز حل شود، زیرا حضور هلال احمر خصوصا در شرایطی که خدای ناکرده مشکلی ایجاد شود بسیار حیاتی است.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم پایداری شبکه برق برای ارائه خدمات به زوار اربعین تاکید و اظهار کرد: لازم است یک نفر از شرکت توزیع برق در تمام ایام اربعین در مرز مستقر باشد و هرگونه اقدام در زمینه مصرف برق و اعمال بار به شبکه با هماهنگی این شرکت انجام شود.

وی همچنین قول مساعد داد اعتبار یک میلیارد تومانی برای ایجاد سردخانه انتقال خون در مرز خسروی را تامین کند.

سیدجعفر امامیان دبیر ستاد اربعین اسان کرمانشاه نیز بر لزوم حمایت از موکب‌ها تاکید و تصریح کرد: امسال برای اولین با با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه تدابیری اندیشیده شده که همه موکب‌ها در سه سطح از حمایت برخوردار شوند.

وی همچنین از تشکیل کمیته هماهنگی امور اقتصادی ذیل ستاد اربعین استان با هدف بهره‌مندی از برکات اقتصادی اربعین و کمک به معیشت مردم استان خبر داد و افزود: با هدف معرفی بیشتر مرز خسروی کمیته رسانه و فضای مجازی نیز تشکیل شده است.

امامیان همچنین بر لزوم اجرای کامل مصوبات ستاد اربعین استان از سوی دستگاه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha