• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052214895
  • خبرنگار : 50121

چرا برق‌ اردستان بدون اطلاع قبلی قطع می‌شود؟

چرا برق‌ اردستان بدون اطلاع قبلی قطع می‌شود؟

ایسنا/اصفهان این روزها که اردستان گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، تحمل داغی تابستان سوزان با قطع مکرر برق سخت‌تر شده است.

علاوه بر تحمل گرمای سوزان اردستان، آسیب به دستگاه‌های برقی، ضرر و زیان کسبه و مشاغل و تولیدی‌ها و اختلال در روند خدمت‌رسانی مراکز خدماتی از خسارت‌های قطع مکرر و نامنظم برق است که اقشار مختلف مردم را کلافه و سرگردان کرده است.

اقشار مختلف مردم در ارتباط با خبرنگار ایسنا ضمن گلایه از بی‌نظمی و بی‌برنامگی در قطع برق، می‌گویند اگر قرار است قطعی برق داشته باشیم، چرا مسئولان شرکت توزیع برق قبل از آن جدول قطع را در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهند.

برای پرس و جوی بیشتر و علت قطع ناگهانی برق به سراغ مدیر اداره بهره‌برداری امور برق شهرستان اردستان رفتیم و سؤال کردیم چرا برق مشترکان خانگی بدون اطلاع قطع می‌شود؟

احمد پوربافران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قطعی برق تصمیمی است که از دفتر مدیریت بار کشور در تهران گرفته می‌شود و حتی رئیس اداره، کارشناسان بهره‌برداری و هیچ کدام از عوامل اداره برق هیچ‌گونه اطلاعی از مدت و زمان آن ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای قطعی برق وجود داشت ولی امسال بدون اطلاع قطع می‌شود، گفت: حتی شرکت توزیع برق استان هم از قطعی برق اطلاعی ندارد و ما هم قبول داریم که رویه درستی نیست که بدون اطلاع برق مشترکان خانگی قطع شود.

مدیر اداره بهره‌برداری امور برق شهرستان اردستان با بیان اینکه وضعیت به گونه‌ای است که علیرغم جدول‌بندی و اطلاع‌رسانی که برای قطعی برق صنایع و کشاورزی تنظیم شده بود، مجدد اطلاع دادند که خارج از جدول‌بندی که قبلاً اطلاع رسانی شده هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ صنایع قطع می‌شود.

پوربافران خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای برای قطع برق مشترکان خانگی وجود نداشت، ولی به دلیل کمبود برق حدود یک هفته‌ای می‌شود که برق مشترکان عمومی و خانگی در شهرستان اردستان نیز قطع می‌شود. هنوز اطلاعیه دقیقی برای پایان خاموشی‌ها اعلام نشده است.

وی در خصوص گلایه مردم مبنی بر سوختن وسایل خانگی در پی قطعی برق گفت: در زمانی که برق منازل قطع و وصل می‌شود وسیله‌ای نمی‌سوزد و فقط زمانی که نوسانات برق کم یا زیاد شود احتمال خسارت وجود دارد که در این مواقع مردم می‌توانند ضمن تماس با شماره ۱۲۱ و درخواست حضور کارشناس ایمنی موضوع را بررسی کنند که اگر تقصر از نوسانات برق بود امور برق خسارت را از طریق بیمه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha