• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052214866
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان خبرداد

۶۶ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

۶۶ طرح تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۶ طرح تحقیقاتی در سطح این استان در حال اجراست.

نصرت الله حیدر پور روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ در بیستمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان «تات» در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه بخش کشاورزی باید به سمت دانش بنیان حرکت کند، افزود: در محور ارتقای ظرفیت تولیدات بخش تحقیقات با موضوعات بنیادین بخش کشاورزی اقدامات مهمی را محقق ساخت.

وی اظهارکرد: سوق بخش کشاورزی به سمت دانش بنیان ضروری است و در این راستا گام‌های مهمی برداشته شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهکیلویه و بویراحمد از فعال سازی کمیته‌ای با حضور ۲۶ دستگاه اجرایی در دوران فعالیت دولت دوازدهم و تحقق سند دانش بنیان امنیت غذایی با نگاهی ۱٠ ساله از سال ۱۴٠۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۶ طرح تحقیقاتی نیز در این استان داریم.

حیدر پور با اشاره به پیش بینی‌های شکل گرفته در سند دانش بنیان امنیت غذایی، تصریح کرد: باید تولید محصولات طبق برنامه ریزی ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه باید افزایش تولیدات در کنار مدیریت مصرف را داشته باشیم، ادامه داد: استفاده از بذرهای معرفی شده تولیدی توسط مرکز گچساران و اصلاح الگوی کشت بر حسب اسناد بالادستی از این ظرفیت‌ها است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از دلایل مصرف بالای کود شیمیایی در استان را عدم تنوع در تولید دانست و عنوان کرد: استان باید به سمت کشت متنوع حرکت کند.

حیدرپور تاکید کرد: باید در کنار اصلاح الگوی کشت، پایداری تولید هم رشد کند.

وی از فعالیت ۷٠٠ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و عنوان کرد: تعداد شرکت‌ها می‌تواند به سمت دو هزار عدد حرکت کند و چنین پتانسیل حمایتی نیز در استان ما نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، حیدرپور بیان کرد: این آمادگی را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha