• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214819
  • خبرنگار : 71592

رسانه‌ها: نتانیاهو به تیم مذاکره کننده بی‌اعتماد است

رسانه‌ها: نتانیاهو به تیم مذاکره کننده بی‌اعتماد است

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتمادی به تیم مذاکره کننده آتش‌بس خود در قطر ندارد، مقامات صهیونیستی این دور از مذاکرات را شانس آخر برای آزادی اسرای صهیونیستی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، یک مسؤول امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی بر اهمیت مذاکرات آتی پیرامون آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا تاکید کرد و آن را سرنوشت ساز توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه «فرصتی دیگر وجود نخواهد داشت»، گفت: می‌توان به توافقی دست یافت که از طریق آن آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی طی چند روز آینده حاصل شود. این مسؤول صهیونیستی تاکید کرد فرصت دیگری برای توافق وجود نخواهد داشت.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد این آخرین فرصت برای دستیابی به توافق و بازگرداندن زنده اسیران است اما میانجیگران بی‌توجه شده‌اند و نزدیک است که تسلیم شوند و ایالات متحده آمریکا هم درگیر انتخابات ریاست جمهوری شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت مذاکرات آتش‌بس در قطر فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به توافق است و دستیابی به نتیجه مورد نظر همه طرف‌ها را ممکن می‌سازد.

این گزارش در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تیم مذاکره کننده که قرار است نماینده او و کابینه‌اش در مذاکرات آتی در قطر باشد، اعتماد ندارد و اخیرا در گفت‌وگوهای داخلی گفته است: هیچ اعتمادی به قدرت تیم مذاکره برای دستیابی به یک توافق خوب ندارد.

همزمان، جنبش حماس فلسطین هم  دشواری‌هایی را افزوده و در بیانیه‌ای از میانجیگران در مصر و قطر خواسته است به جای انجام مذاکرات جدید طرحی را برای اجرای بی‌کم و کاست پیشنهاد آتش‌بس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارائه دهند». جنبش حماس حضورش در مذاکرات قطر را مشروط به این درخواست خود کرده است زیرا انجام مذاکرات بدون تضمین اجرای طرح‌های کلی فایده‌ای ندارد.

در این مرحله همچنان مسائل حل نشده زیادی در مسیر توافق وجود دارد. حماس و رژیم صهیونیستی هنوز درمورد مسائل اصلی از جمله بازگشت ساکنان شمال غزه، کنترل محور فیلادلفیا و تعداد اسیرانی که قرار است آزاد شوند و نیز هویت آنها توافق نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha