• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052214816
  • خبرنگار : 71234

ارزیابی از کابینه پیشنهادی چهاردهم

ابراهیم‌پور: میزان قرابت با شاخص‌های رهبری مهم‌ترین معیار برای رای اعتماد است

ابراهیم‌پور: میزان قرابت با شاخص‌های رهبری مهم‌ترین معیار برای رای اعتماد است

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که میزان قرابت وزرای پیشنهادی با شاخص‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری مهم‌ترین معیار مجلس برای رای اعتماد به آنها است.

فرشاد ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به معرفی اعضای کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم اظهار کرد: مهم‌ترین معیار مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، میزان قرابت آن‌ها با شاخص‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری است.

وی توضیح داد: رهبر انقلاب فرمودند که کابینه باید امین، صادق، متدین و تابن دندان معتقد به جمهوری اسلامی ایران باشد همچنین به پاکدستی و صداقت، اشتهار داشته و دارای نگاه ملی و نه نگاه جناحی و حزبی به مسائل باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نداشتن سابقه سوء و همچنین دارا بودن نگاه کلان به موضوعات از دیگر معیارهای مدنظر برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است.

وی در جمع‌بندی بیان کرد: کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور دارای نقاط قوت بسیار خوبی است منتهی ابهاماتی درباره گزینه‌های پیشنهادی در بخش وزارتخانه‌ها از جمله دو وزارتخانه کار و صنعت، معدن و تجارت وجود دارد؛  افراد معرفی شده با شاخص‌ها فاصله دارند و منتظر هستیم این  وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها حاضر شوند تا این ابهامات با دقت مورد بررسی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ابراهیم پور در پایان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه امروز کمیسیون آموزش سوالاتی از آقای میدری وزیر پیشنهادی پرسیده شد از جمله اینکه آیا ایشان طرفدار اقتصاد نهادگرا و مخالف هدفمندسازی یارانه است و آیا حز متحصنین مجلس ششم بوده که به این سوالات بنده پاسخ صریحی داده نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha