• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052214811
  • خبرنگار : 50124

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

ایمان و وجدان از بایسته‌های کار خبرنگاران است

ایمان و وجدان از بایسته‌های کار خبرنگاران است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: «ایمان» و «وجدان» دو بایسته کار خبرنگاران است که خوشبختانه این رویکرد را در فعالان این عرصه در استان مشاهده می‌کنیم.

سردار علی‌محمد اکبری ۲۲ مردادماه در همایش «مدار امید» ویژه تجلیل از خبرنگاران چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به‌ویژه شهدای خدمت و شهید اسماعیل هنیه، با اشاره به اینکه روایت‌گری انسان‌های باوجدان باعث ماندگاری معارف اهل بیت(ع) شد، اظهار کرد: اگر مجاهدت و فداکاری حضرت زینب(س) نبود، حماسه کربلا و مکتب عاشورا تا امروز ماندگار نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکرار صحنه‌های جانسوز کربلا در فلسطین و غزه هستیم، ادامه داد: این صحنه‌ها در غزه به دو گونه روایت و مخابره می‌شود، نخست روایت خبرنگاران با وجدان است که در صحنه حضور دارند و روایت درست را مخابره می‌کنند، گروه دوم اما خبرنگارانی هستند که واقعیت‌ها را به‌صورت وارونه روایت می‌کنند.

اکبری با اشاره به کلیپی پربازدید در فضای مجازی از اهالی و آوارگان غزه که در حال خروج از خرابه‌های این منطقه هستند، تصریح کرد: اینها کسانی هستند که هر کدامشان عزیزان خود را در بمباران غزه از دست داده و پدر یا مادر یا فرزندانشان جلوی چشمانشان کشته شده‌اند و این صحنه تداعی‌گر کاروان امام حسین(ع) است که ماندند و به اسارت رفتند.

وی تأکید کرد: اگر رسانه و خبرنگار نبود این صحنه‌ها ماندگار نمی‌شد که در این راستا خبرنگاران باوجدان، تاریخ را به درستی روایت و از تخریب جلوگیری می‌کنند، خبرنگاران باایمان اما یک قدم فراتر گذاشته و حق را می‌شناسند، می‌بینند و می‌گویند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری خطاب به سپاه مبنی بر «حق‌شناسی»، «حق‌بینی» و «حق‌گویی»، تصریح کرد: همین تعابیر برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز موضوعیت دارد و باید مورد دقت قرار گیرد که این حرکت خبرنگاران بر مدار حق، مصداق جهاد تبیین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha