• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214794
  • خبرنگار : 90057

سیاستمدار اسرائیلی: مردم احساس امنیت خود را از دست داده‌اند

سیاستمدار اسرائیلی: مردم احساس امنیت خود را از دست داده‌اند

رهبر «حزب دموکراتیک» در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: مردم احساس امنیت خود را از دست داده‌اند. مردم به ارتش اسرائیل برای محافظت از آنها اعتماد ندارند.

به گزارش ایسنا، معاون سابق ستاد ارتش صهیونیستی و رئیس حزب دموکراتیک در سرزمین‌های اشغالی، تنها حزب صهیونیستی که پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند، معتقد است: غزه جنگ پیچیده‌ای است که اسرائیل در آن گزینه‌های زیادی ندارد.

«یائیر گولان» به گاردین گفت که خطر جنگ منطقه‌ای را درک می‌کند. او تاکید دارد: چشم انداز ما یک راه حل دو دولتی است، اما در حال حاضر ما ملتی هستیم که دچار تروما شده است. مردم احساس امنیت خود را از دست داده‌اند. مردم به ارتش اسرائیل برای محافظت از آنها اعتماد ندارند.» 

وی تاکید دارد: ضمن تلاش برای بازگرداندن اعتماد عمومی باید آن را با بینش سیاسی ترکیب کنیم. من قصد ندارم بگویم آسان است ... این روندی است که سال‌ها طول می‌کشد.

بر خلاف ائتلاف نتانیاهو، «دموکرات‌ها» طرحی را برای «پسا جنگ» ترسیم کرده‌اند؛ وی می‌گوید: اسرائیل باید در آینده نزدیک در غزه و کرانه باختری آزادی عمل داشته باشد و همزمان کشورهای عربی و آمریکا جزایر ثبات و «جایگزینی برای حماس» در غزه که شامل بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطینی مستقر در کرانه باختری است، ایجاد کنند.

او افزود که یک «دولت معقول»، روابط با متحدانی را که به دلیل مدیریت جنگ توسط نتانیاهو تیره شده، بازسازی خواهد کرد و حمایت بین‌المللی را برای «مهار تهدید ناشی از ایران و دستیارانش در منطقه» جلب خواهد کرد: «اردوگاه لیبرال در اسرائیل هنوز زنده است... ما برای انتقام نمی‌جنگیم و به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما به بقیه جهان در کنار خود نیاز داریم.»

همزمان رژیم صهیونیستی در داخل با موج اعترضات برای بازگرداندن اسیران روبرو است. فراخوان‌ها برای انتخابات جدید هر هفته قوی‌تر می‌شوند.

گولان می‌گوید که «سیاست اسرائیل تغییر کرده است.» او گفت: من مطمئن نیستم که اسرائیل واقعاً یک دولت دموکراتیک است یا نه... دیگر بحث چپ یا راست نیست؛ این عناوین بی معنی هستند. امروز در اسرائیل افرادی هستند که فکر می‌کنند می‌توانیم میلیون‌ها فلسطینی را ضمیمه کنیم و اسرائیل باید نوعی سیاست انتقام‌جویانه را در پیش بگیرد که ما می‌توانیم با شمشیر زندگی کنیم و سعی نکنیم با فلسطینی‌ها یا هر نیروی متخصام دیگر در منطقه آشتی کنیم. من فکر می‌کنم ۱۸۰ درجه برعکس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha