• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214748
  • خبرنگار : 71610

بازداشت ده‌ها فلسطینی توسط ماموران رام‌الله به دلیل محکومیت ترور هنیه

بازداشت ده‌ها فلسطینی توسط ماموران رام‌الله به دلیل محکومیت ترور هنیه

منابع مطلع از بازداشت ده‌ها فلسطینی در کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در پی مشارکت در راهپیمایی اعتراضی علیه ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، با وجود تداوم جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار و عملیات یهودی سازی در کرانه باختری، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به تعقیب مخالفان و راه اندازی کمپین‌های بازداشت سیاسی ادامه می‌دهند.

روزنامه العربی الجدید در این باره به نقل از منابع مطلع گزارش داد: طی چند روز گذشته، سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین دستگیری‌های سیاسی را به‌ویژه در نابلس در شمال کرانه باختری افزایش داده و ده‌ها نفر را پس از شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی در محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران دستگیر کرده‌اند.

یک منبع به العربی الجدید اعلام کرد: این دستگیری‌ها پس از راهپیمایی انجام شد که در آن پرچم‌های جنبش حماس و پرچم‌های سبز رنگ برای اولین بار پس از سال‌ها در نابلس برافراشته شد و افرادی که بازداشت شدند به ادعای سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان عضو کادر جنبش حماس هستند.

بازداشت ده‌ها فلسطینی توسط ماموران رام‌الله به دلیل شرکت در راهپیمایی محکومیت ترور هنیه
مشارکت فلسطینی‌ها در راهپیمایی نابلس با پرچم‌های سبز و حمایت از جنبش حماس

این منبع گفت: ما فهرستی متشکل از اسامی ۱۰ نفر را در اختیار داریم که به طور خاص توسط سرویس امنیت رام‌الله، به دادستانی معرفی شده‌اند و متأسفانه اتهامات تکراری علیه آنها مطرح شده است. ازجمله این اتهامات عضویت در یک سازمان ممنوعه و دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای است، اما بازجویی از آنها مربوط به راهپیمایی برگزار شده در محکومیت ترور اسماعیل هنیه بوده و آنها را متهم به حضور در این فراخوان و سازماندهی راهپیمایی کرده‌اند.

این منبع در ادامه اضافه کرد: هر اقدامی که علیه اشغالگری انجام می‌شود، خواه مقاومت نظامی باشد و یا دعوت به قیام و شرکت در راهپیمایی‌ها و یا هر چیز دیگری باشد، دلیلی برای دستگیری و پیگرد افراد توسط سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان است.

در همین راستا، «ابراهیم العامر» وکیل دادگستری گفت: «دستگیری‌های سیاسی از زمان آغاز تجاوز به غزه متوقف نشده است و اخیراً تعداد دستگیرشدگان و احضار شدگان زیاد بوده است.»

العامر متصریح کرد: تعیین دلیل واقعی دستگیری آسان نیست، زیرا تحقیقات عمدتاً حول محور موضوعات خاص سیاسی است، اما بازداشت شدگان در دادگاه به اتهامات مختلفی متهم می‌شوند که بدون ارائه مدرک واقعی، ماهیت قانونی به خود می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha