• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052214681
  • خبرنگار : 50037

ارزیابی از کابینه پیشنهادی چهاردهم

مصطفوی: کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم فراجناحی است

مصطفوی: کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم فراجناحی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : کابینه پیشنهادی خیلی خوب و فراجناحی بوده و در وضعیت کنونی به نظر می‌رسد ۸۰ درصد وزرای پیشنهادی در مجلس رأی اعتماد بگیرند و حداکثر به احتمال سه یا چهار نفر نیز نتوانند رأی اعتماد نمایندگان را جلب کنند.

ابوالحسن مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  با اشاره به فهرست ۱۹ نفره وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور دولت چهاردهم، افزود: نمایندگان به سن، عملکرد منفی یا بی‌عملکردی برخی وزرای پیشنهادی در مسئولیت‌های پیشین انتقاداتی دارند، برخی وزرای پیشنهادی از این حیث ممکن است در مجلس مشکل پیدا کنند البته همین افراد نیز اگر برنامه‌های‌شان را در مجلس ارائه کنند، شاید نظر نمایندگان جلب شود.

وی با بیان این‌که «برخی وزرای پیشنهادی عملکرد اجرایی قابل سنجشی در گذشته نداشته‌اند و مجلس حساسیت بیشتری روی آنان دارد»، تصریح کرد: درباره کل ترکیب وزرای پیشنهادی به مجلس باید قبول کنیم که گرایش دیگری آمده است و باید تغییراتی ایجاد شود، آقای پزشکیان فهرست خیلی آرامی ارائه کرده  و زیاد حزبی نیست، چهره‌هایی که معرفی شده‌اند تندرو نبوده و بین آن‌ها چهره متخصص زیاد است.

نماینده مردم شهرستانهای رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فهرست ارائه شده از سوی جریانی که اداره امور اجرایی کشور را در دست گرفته است، خیلی خوب است و فراجناحی بودن در آن رعایت شده است.

مصطفوی درباره برخی نقاط منفی فهرست پیشنهادی، یادآور شد: نمایندگان مجلس هیچ مصاحبه‌ای با وزرای پیشنهادی نداشته‌اند و برنامه‌ای هم از آنان ندیده‌اند، ما برخی از وزرای پیشنهادی را اصلا نمی‌شناسیم این دسته از وزرا باید تا روز پنج‌شنبه برنامه‌های‌شان را به مجلس بدهند تا نمایندگان تصمیم بگیرند که حضور آن‌ها به نفع مردم خواهد بود یا خیر؟

وی درباره انتقادات مطرح شده نسبت به محقق نشدن جوانگرایی و سهم اقوام و اقلیت‌ها در کابینه، تصریح کرد: هر رئیس‌جمهوری بهترین افرادی که در اطراف خودش وجود دارد یا نزدیک به او محسوب می‌شوند را انتخاب می‌کند  نمی‌توان الزاما به قومیت‌ها سهمیه داد، چون کشور ۳۰ استان دارد و تنها ۱۹ وزارتخانه داریم.

مصطفوی افزود: این یک واقعیتی است که نمی‌توانیم به همه قومیت‌ها وزارتخانه بدهیم  مثلا آیا درست بود که ما هم توقع مداشتیم از ترک‌ها در کابینه زیاد باشد؟ در صورتی‌که چنین نیست و ملاک انتخاب، استانی نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha