• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052214632
  • خبرنگار : 71588

محمود عباس خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح درباره فلسطین شد

محمود عباس خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح درباره فلسطین شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این تشکیلات طرحی را برای بازگرداندن آوارگان و بازسازی فراگیر نوار غزه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودکردان فلسطین درجریان گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کرد درچارچوب راهکار سیاسی فراگیر این تشکیلات که منتظر فرصتی برای برعهده گرفتن مسؤولیت‌های خود در نوار غزه است طرحی را برای بازگشت آوارگان و همچنین برنامه‌هایی را برای بازسازی نوار غزه ازجمله ازسرگیری فعالیت‌های بیمارستان‌ها، مدارس و نیز امدادرسانی برق و آب، خروج نظامیان صهیونیست از نوار غزه و اجرای راهکار سیاسی براساس قوانین بین‌المللی جهت برقراری صلح و امنیت فراگیر ارائه کرده است.

محمود عباس همچنین خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین‌المللی شد تا درجریان آن تمامی جوانب مرتبط با مسأله فلسطین حل و فصل شود.

ازسوی دیگر، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قبل از سفرش به مسکو اعلام کرد راهکار راهبردی برای مسأله فلسطین اعطای حق آزادی و استقلال به مردم فلسطین است.

وی بر لزوم توقف اقدامات خصمانه و تجاوزاکارانه و نیز یک‌جانبه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شهر قدس اشغالی تاکید کرد و گفت باید همه جوانب مرتبط با مسأله فلسطین درجریان کنفرانس بین‌المللی صلح حل و فصل شود و نظامیان صهیونیست در چارچوب زمانی توافق شده خارج شوند و سازوکار کلی امنیت منطقه‌ای اجرا شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد آزادسازی سرزمین‌های فلسطینی تحت اشغال اسرائیل و پیروی از راه‌حل ۲ دولتی تضمین کننده صلح دیرینه در خاورمیانه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ضمانت دستیابی به ثبات و امنیت در خاورمیانه، اجرای تصمیم تشکیل ۲ دولت بر اساس قوانین بین‌المللی و خروج اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی است که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است.

محمود عباس افزود: دولت افراطی کنونی اسرائیل تا زمانی که در قدرت است به صلح اعتقادی ندارد و خود را بالاتر از قوانین بین‌المللی قرار داده و خاورمیانه را به سمت اوضاع متشنج سوق می‌دهد.

وی در ادامه گفت به عنوان شاهدی بر این امر باید به «قتل عام، نسل‌کشی و پاکسازی قومی اسرائیل در نوار غزه، کرانه باختری، بیت‌المقدس و همچنین حملات این رژیم به کشورهای همسایه» اشاره کرد.

پیشتر «عبدالحافظ نوفل» سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرد که محمود عباس از ۱۲ تا ۱۴ اوت (۲۲ تا ۲۴ مرداد) به مسکو سفر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود پیش‌بینی‌ می‌شود رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در روز سه‌شنبه ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

سفیر فلسطین تاکید کرد محور اصلی گفت‌وگوی محمود عباس و مقامات روسیه درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و به‌طور ویژه تحولات غزه خواهد بود. آنها همچنین درباره نقش روسیه و آنچه می‌توان در این زمینه انجام داد، رایزنی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha