• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052214620
  • خبرنگار : 50176

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خبر داد:

ارائه خدمات ۶۸ پایگاه جاده‌ای اورژانس لرستان به زوار اربعین

ارائه خدمات ۶۸ پایگاه جاده‌ای اورژانس لرستان به زوار اربعین

ایسنا/لرستان رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان گفت: نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی لرستان در مسیر تردد زائران سراسر استان مستقر هستند.

محسن آدینه‌وند در گفت‌وگو با ایسنا از اعزام هفت دستگاه آمبولانس سبک و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی این مرکز به مرز خسروی خبر داد و گفت: در کنار هر یک از موکب‎های اصلی و مهم سطح استان نیز یک آمبولانس مستقر شده است.

وی از فعالیت ۶۸ پایگاه جاده‌ای به همین مناسبت خبر داد و افزود: این پایگاه‌های جاده‌ای در دو نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با استقرار در کنار جاده‌ها آماده انجام مأموریت و کمک به زائران اربعین هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی زوار و رانندگان ادامه داد: استان لرستان مسیر تردد زائران اربعین به مرزهای مهران، شلمچه، چزابه است که در این راستا رعایت نکات ایمنی در جاده‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در مسیر عبور زائران اربعین در جاده‌های استان نداشته‌ایم، اضافه کرد: پایگاه‌های جاده‌ای آمادگی لازم برای انجام مأمویت مربوط به تصادفات را دارند و در صورت بروز سوانح احتمالی، آمبولانس‌های مستقر در حاشیه راه‌های اصلی را در کمترین زمان ممکن به محل حادثه عزیمت می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان به شیوع بیمارهایی همچون سرخک و تب دنگی اشاره کرد و از زائران اربعین حسینی خواست نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند و در جاهای شلوغ حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند تا سلامتی آنان حفظ شود و با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول با تأکید بر اهمیت پیشگیری از گرمازدگی به زائران توصیه کرد تا در ساعات گرم روز از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنند، آب به مقدار کافی بنوشند و از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha