• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052214589
  • خبرنگار : 50444

صدور و تمدید ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان شمالی‌

صدور و تمدید ۳۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان شمالی‌

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال هشت فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر، ۲۸ فقره پروانه تمدید و ۱۶ فقره پروانه تعلیق شد.

محمد خوران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از انجام بازرسی‌های فنی و همچنین نمونه‌برداری و مطابقت نتایج آزمون با استانداردهای ملی ذی‌ربط و ارائه مستندات لازم، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های حمل و نقل، ذخیره سازی و توزیع گاز مایع، مقررات و الزامات دستمال کاغذی، بتن آماده، سنگدانه ریز مورد مصرف در بتن، کاغذ توالت، زعفران و همچنین تجهیزات استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمز ارزها (ماینرها) صادر شد.

وی بیان کرد: اعتبار پروانه‌های صادره با شرط رعایت مستمر مقررات استاندارد سه ساله است و قبل از انقضای تاریخ مندرج در پروانه‌ها، واحدهایی که در طول مدت اعتبار پروانه، مقررات استانداردهای تعیین شده را رعایت کنند، پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده‌های آن‌ها به مدت سه سال تمدید می‌شود.

خوران در ادامه گفت: مردم می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد درج شده بر روی کالا و خدمات به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت و استاندارد کالای مورد نظر اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مغایر، مراتب را به اداره کل استاندارد اطلاع دهند.

وی همچنین بر لزوم استعلام کد شناسایی مصنوعات طلا قبل از خرید طلا از بنکداران و توزیع کنندگان کیفی تاکید کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت عیار مصنوعات طلای موجود در بازار و الزام عرضه مصنوعات طلا با کد شناسایی استاندارد معتبر، ضروریست اتحادیه طلا و جواهر شهرستان‌های استان و واحدهای صنفی طلافروشی در هنگام خرید طلا از بنکداران و کیفی‌های توزیع کننده طلا، استعلام اعتبار کد شناسایی استاندارد را از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به روش اضافه نمودن حرف لاتین G یا g به ابتدای کد شناسایی و ارسال پیامک به شماره مذکور اقدام کرده و از اعتبار کد شناسایی استاندارد مصنوعات طلا، اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha