• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052214550
  • خبرنگار : 71967

حمایت از فلسطین در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان هندی

حمایت از فلسطین در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان هندی

در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه عظیم پریمجی در هند، دانشجویان در هنگام دریافت گواهی‌های فارغ‌التحصیلی خود، لباس‌هایی را بر تن داشتند که نشان پرچم فلسطین روی آن نقش بسته بود. گفته می‌شود نزدیک به ۸۰ دانشجو چنین لباس‌هایی داشتند.

به گزارش ایسنا، این دانشجویان همچنین از ویپرو (بزرگترین شرکت وابسته به این دانشگاه) خواستند که روابط خود را با دانشگاه تل آویو و شرکت‌های اسرائیلی قطع کند. در همین راستا، یکی از دانشجویان در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «ما از این شرکت خواستیم که از شرکت‌های چندملیتی و موسسات اسرائیلی جدا شود تا کمک مالی به نسل‌کشی در فلسطین را متوقف کند.»

یکی دیگر از دانشجویان نیز با انتقاد از رویکرد دوگانه این دانشگاه گفت: «بنیاد عظیم پریمجی توسط ویپرو تامین مالی می‌شود که معروف به اقدامات بشردوستانه است. اما مشکل اینجاست که آنها از یک سو تصویر تلاش برای رفاه مردم را حفظ می‌کنند و از سوی دیگر با مشارکت با سازمان‌های اسرائیلی، امکان نسل‌کشی فلسطینیان را فراهم می کنند. ما از این شرکت می‌خواهیم که سرمایه‌گذاری در اسرائیل را متوقف کرده و در کنار مردم فلسطین باشد».

یکی از نکات این مراسم این بود که بر خلاف سال‌های گذشته، آقای عظیم پرمجی در آن حضور نداشت. با این حال، دانشجویان معترض می‌گویند آنها با چنین اقداماتی قصد داشتند خواسته‌های خود را به گوش او برسانند.

این اولین بار نیست که دانشجویان هندی در حمایت از فلسطینی‌ها چنین اقداماتی انجام می‌دهند. در ماه ژوئیه گزارش شد که در دانشگاه آشوکا شعارهایی در حمایت از فلسطین مطرح شد. ویدئویی از یکی از مراسم‌های این دانشگاه در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از دانشجویان پلاکاردهایی با نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید» در دست گرفته بودند.

در ماه می نیز دانشگاه مادراس شاهد چنین اتفاقاتی بود. یکی از دانشجویان این دانشگاه هنگام دریافت جایزه خود در رشته مهندسی مکانیک، سخنرانی در حمایت از مردم فلسطین ایراد کرد و اذعان داشت که یک نسل‌کشی دسته جمعی در فلسطین در حال وقوع است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha