• دوشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052214527
  • خبرنگار : 50972

مدیر یک واحد تولیدی:

تمام روزهای هفته با ظرفیت ۵۰ درصدی مشغول به کار هستیم

تمام روزهای هفته با ظرفیت ۵۰ درصدی مشغول به کار هستیم

ایسنا/خراسان رضوی مدیر یک واحد تولیدی گفت: حقوق و مزایای کارگران در طول روزهای تعطیلی اجباری پرداخت شده و فشاری بر روی کارگر نگذاشته‌ایم. در تمام روزهای هفته با ظرفیت ۵۰ درصدی مشغول به کار هستیم و با قطع برق ۹۰ درصدی مجبور به تعطیلی کل مجموعه می‌شویم.

مجید رکنی در بازدیدی که اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک از این واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی داشتند، اظهار کرد: در این واحد، مبلمان چوبی در فضایی ۴۰ هزار متری تولید می‌شود. این واحد تولیدی، جزو سبزترین کارخانه‌های کشور به معنای عدم تولید آلایندگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مدیر عامل این واحد تولیدی تصریح کرد: هنگامی که هوای داخل گرم است، از طریق دریچه‌هایی که در دیواره‌های ساختمان تعبیه شده، هوا به داخل وارد و سپس خارج می‌شود و مادام هوا به صورت گردشی در مجموعه باعث تهویه می‌شود. همچنین آب باران در مخزن آتش‌نشانی جمع و برای فضای سبز از آب باران استفاده می‌شود. در این کارخانه هیچ چراغی در طول روز روشن نیست، بلکه روشنایی از نور خورشید تامین می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بادخیز بودن این منطقه، دیوارهای مجموعه به طوری طراحی و ساخته شده که هوای اطراف و باد را به داخل هدایت می‌کند. هوا از اطراف وارد و از گلخانه وسط کارخانه خارج می‌شود که در گرم‌ترین روزهای سال نیز در داخل کارخانه هوا مطبوع است.

رکنی افزود: به طور متوسط روزی ۲۰ دست مبل و ۱۰۰ عدد صندلی تولید می‌شود و حداقل ۱۰۰ نفر در این واحد مشغول فعالیت هستند. چوب مصرفی وارداتی است و تمامی کناف‌های مبل‌ها گارانتی مادام العمر دارد. 

در حال نبرد با تمام مشکلات پیش‌رو برای اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور هستیم

مدیرعامل این واحد تولیدی مبلمان گفت: دو روز در هفته برق شهرک قطع می‌شود. در زمستان نیز با کمبود گاز روبه‌رو هستیم، گویی در میدان جنگ در حال نبرد با تمام مشکلات پیش‌رو برای اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور هستیم. 

بزرگترین مشکل صنعت، کمبود برق است

در ادامه امیر براتی، مدیر داخلی یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی کاویان اظهار کرد: این واحد صنعتی در شهرک دارای بیشترین نیروی انسانی به تعداد ۲ هزار نفر است که به‌ دلیل‌ قطعی برق دو سوم خط‌ها خاموش و از فعالیت بازمانده‌اند. این واحد به عنوان‌ صادرکننده نمونه در ۱۴۰۱ شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنعت، کمبود برق است، گفت: این کمبود، خسارات زیادی را به کارفرما وارد کرده و برای جبران این قطعی از ژنراتور و دیزل استفاده می‌کنیم، اما با این حال همچنان نمی‌توانیم از ظرفیت صد در صدی خود استفاده کنیم.

براتی ادامه داد: قطع برق بدون اطلاع که در دو روز گدشته اتفاق افتاد، خسارت زجرآوری را به دوش ما گذاشت و باعث سوختن یک کیت با ارزش بسیار بالا شد.

وی افزود: آسیب‌های کمبود برق در حوزه ماشین‌آلات و ژنراتور، برد الکترونی و از دست دادن نیروی انسانی کارخانه‌جات است و از طرفی با مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص روبه‌رو هستیم. 

مدیر داخلی این واحد تولیدی تصریح کرد: حقوق و مزایای کارگران در طول روزهای تعطیلی اجباری پرداخت شده و فشاری بر روی کارگر نگذاشته‌ایم. در تمام روزهای هفته با ظرفیت ۵۰ درصدی مشغول به کار هستیم و با قطع برق ۹۰ درصدی مجبور به تعطیلی کل مجموعه می‌شویم. 

براتی گفت: برای تولید هر مگاوات برق خورشیدی حدود یک هکتار زمین و تاسیسات مخصوص لازم است، در نتیجه تولید برق خورشیدی هزینه‌های بالا دارد و به طور کلی تولید یک مگاوات برق خورشیدی، ۲۷ میلیارد سرمایه‌ی اولیه نیاز دارد و از طرفی هزینه این برق تولیدی به صنعتگر برنگشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha