• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052114462
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

وجود بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه در کهگیلویه و بویراحمد

وجود بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه در این استان وجود دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه نماز به مناسبت دهه فرهنگی ترویج معارف نماز افزود: مساجد خانه‌های مقدسی هستند که در این کره خاکی بنا گذاشته شدند. 

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان پایگاه عبادت توحید و نشر احکام الهی هستند، اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه وجود دارد که همه این مکان‌ها به برکت نظام و انقلاب اسلامی است. 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مساجد باید دارای امام جماعت، هیئت امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی و هنری فعال و پویا باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات محلات اطراف را رصد پیگیری کنند.

حسینی تصریح کرد: در صورتی که مساجد بتوانند مسائل و مشکلات آسیب‌های اجتماعی هر محله را رصد کنند می توانند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای حل آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مساجد تاکنون چهره‌های ارزشمند فرهنگی، علمی و اجتماعی خوبی تربیت کرده و تحویل جامعه داده‌اند.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: با برنامه‌ریزی اصولی و حضور امام جماعت، هیئت امنا و سایر ارکان فعال در مساجد می‌توان برکات فعالیت‌های مسجدی را در مناطق، محلات و شهرها گسترش داد. هم اکنون اهالی مساجد انقلاب را سر پا نگه داشته‌اند زیرا مساجد محل تولد و مقاومت انقلاب هستند.

حسینی عنوان کرد: بدترین قلم قلمی است که در مقابل اسلام می‌ایستد و از جنایتکاران کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم فلسطین و غزه دفاع می‌کند، این قلم‌ها انسان‌ها را به اسارت ستمگران می‌کشاند و باید مراقب قلم و رسانه باشیم که چه فرهنگی را ترویج و از چه جلوه هایی حمایت می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: رسانه‌ها باید جنایت‌های آمریکا و اسرائیل را بیان، فجایع و حمایت‌های جبهه غرب را از رژیم غاصب صهیونسیتی را افشا کنند. امروز سکوت جایز نبوده و به معنای اجازه تجاوز، قتل، کشتار مظلومان و بی‌گناهان است.

همچنین حجت الاسلام قاسمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک دهه فرهنگی معارف نماز و روز خبرنگار، به اهمیت اصحاب رسانه و نقش خبر نگاران در ترویج معارف نماز اشاره و اظهار کرد: اصحاب رسانه در تمام امور به ویژه در حوزه فرهنگی معنویت و دین نقش مهمی دارند و باید از ظرفیت خب گزاری ها برای توسعه و ترویج معارف نماز استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در زمینه فعالیت فرهنگی ترویج معارف نماز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha