• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052114452
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه یاسوج خبر داد

راه‌اندازی ۲۲ کد رشته در دانشگاه یاسوج

راه‌اندازی ۲۲ کد رشته در دانشگاه یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه یاسوج گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۲ رشته جدید در دانشگاه یاسوج راه‌اندازی شده است.

بهادر کرمی روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ در نشست با خبرنگاران افزود: ۱۰ رشته از این تعداد کد رشته در مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته دکترای تخصصی بوده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۰ کد رشته کارشناسی، ۵۴ رشته کارشناسی ارشد و ۲۴ کد رشته دکترا در این دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۱۰ پروژه نیمه تمام دانشگاه به اتمام رسید که شامل پروژه های ورزشی سالن چندمنظوره، اداره تربیت بدنی دانشگاه، سردر دانشگاه، سلف سرویس دانشکده نفت گچساران، بخشی از پروژه دانشکده صنعت و معدن چرام، ساختمان تجاری سازی، سالن ورزشی رزمی، محصور کردن زمین کشاورزی و مقبره شهید گمنام بودند.

کرمی با اشاره به در دست احداث بودن سه پروژه جدید، تصریح کرد: عملیات اجرایی ۲ پروژه خوابگاه متاهلی با ۷۰ واحد که در سفر دوم ریاست جمهوری مصوب شده بود آغاز شده با اینکه تاکنون اعتباری به آنها تخصیص نیافته در حال اجرا و ساخت است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی هتل ۶ طبقه برای اسکان مهمانان، برگزاری جلسات، سمینارها و مهمان ها، با هدف درآمدزایی برای دانشگاه یاسوج آغاز شده و پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد دارد. این هتل۴۰ سوئیت، رستوران و سالن غذاخوری دارد و از محل مولدسازی در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: مجوز جایگزینی ساختمان مرکزی دانشگاه هم اخذ شده و به زودی در محدوده درب ورودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد: همچنین تجهیز و کامل کردن دستگاه های هایتک آزمایشگاه مرکزی دانشگاه انجام گرفت.

کرمی اظهار کرد: بودجه دانشگاه نسبت به ۳۳ ماه پیش حدود ۲.۵ برابر شد. در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور  به ترتیب ۸۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه یاسوج اختصاص داده شد.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در سال ۱۴۰۱ ، سه درصد بودجه دانشگاه و در سال ۱۴۰۳ ، پنج درصد بودجه به بخش فرهنگی اختصاص یافت و بودجه فرهنگی دانشگاه ۶۰۰ برابر افزایش یافت.

کرمی افزود: ۱۴۵ دانشجوی خارجی از کشور عمان و عراق بیشتر در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند و به دلیل محدودیت اسکان در پذیرش دانشجوی بیشتر مشکل داریم.

وی اظهار کرد: هفتاد و چهارمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: این نشست به میزبانی دانشگاه یاسوج و با همکاری سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی شده که در این نشست همچنین تمام برنامه و راهکارهایی که برای بازگشایی هر چه بهتر دانشگاه‌ها در سال تحصیلی (۱۴۰۴_۱۴۰۳) برنامه‌ریزی و مورد تصویب قرار خواهد گرفت و امیدواریم میزبان سربلندی باشیم و در این نشست به اهداف مدنظر برسیم.

به گزارش ایسنا، کرمی بیان کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی ر این دانشگاه راه‌اندازی شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha