• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114439
  • خبرنگار : 50676

آغاز به کار واحد بین‌الملل دانشگاه تربت‌حیدریه در سال تحصیلی جدید

آغاز به کار واحد بین‌الملل دانشگاه تربت‌حیدریه در سال تحصیلی جدید

ایسنا/خراسان رضوی رییس دانشگاه تربت‌حیدریه از روند آغاز به کار واحد بین‌الملل این دانشگاه با جذب دانشجوی خارجی خبر داد و گفت: در آستانه عقد قرارداد با دانشگاه اهل‌بیت(ع) برای جذب دانشجوی بین‌المللی به ویژه دانشجویان آفریقایی برای سال تحصیلی جدید هستیم.

عباس خاشعی سیوکی، در نشست خبری ۲۱ مردادماه، افزود: برای اولین بار و به عنوان سومین دانشگاه خراسان رضوی و پس از دانشگاه‌های فردوسی و حکیم سبزواری، موفق به جذب دانشجو در مقطع دکتری شده‌ایم.

وی با بیان اینکه طی یک‌ سال گذشته موفق به اخذ مجوز پنج رشته تحصیلی شده‌ایم، اظهار کرد: در مجموع دارای ۴۰ رشته در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری هستیم.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه اظهار کرد: در رشته علوم و مهندسی آب موفق به جذب دانشجوی دکتری شده‌ایم که اخذ مجوز دو رشته دیگر در مقطع دکتری رشته مکانیک و دکتری انفورماتیک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پایان سال تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه به ۷۳ عضو افزایش پیدا می‌کند و همچنین مجوز تأسیس دانشکده علوم و فناوری‌های نیاز محور با سه گروه علوم انسانی، علوم و فناوری‌های نوین و علوم و فناوری‌های محیطی را از وزارت عتف با هدف برطرف کردن نیازهای منطقه کسب کنیم که از مهرماه امسال آغاز به کار خواهد کرد.

وی کسب رتبه برتر در بین دانشگاه‌های کشور با سن کمتر از ۲۰‌سال به گواه پایگاه استنادی جهان اسلام ISC و کسب رتبه برتر در جشنواره حرکت در حوزه پژوهشی را از جمله دستاوردهای دانشگاه تربت حیدریه دانست و افزود: استقلال هیئت جذب و هیئت اجرایی این دانشگاه از دانشگاه فردوسی و همچنین محول شدن هیئت ممیزه دانشگاه‌های جنوب استان به مدت دو سال به این دانشگاه از دیگر دستاوردهای یک‌سال اخیر است.

وی در ادامه به برنامه‌های خود در حوزه عمران دانشگاه پرداخت و گفت: در سال ۱۵۰۰ مترمربع به زیربنای ساختمان‌های دانشگاه افزوده می‌شود که از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام ساخت خوابگاه ویژه خواهران و ساخت مرکز مشاوره دانشگاه است.

خاشعی سیوکی یادآور شد: پس از مرکز استان، نخستین دانشگاه در استان هستیم که خوابگاه ویژه متأهلین در دست ساخت داریم که تمامی این پروژه‌ها با مشارکت خیرین در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۲۵۲ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، افزایش کیفیت تحصیلی را در کنار کمیت از جمله اقدامات خود خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۰ به بعد در سال ۱۰۰ دانشجو به تعداد دانشجویان دانشگاه افزوده می‌شود، ارتباط با صنایع و کشاورزان منطقه در دستور کار قرار گرفت که از مهرماه تعداد ۵۰ دانشجو توسط صنایع بورسیه خواهند شد که در مقیاس نسبت تعداد دانشجو به بورسیه حائز رتبه اول در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه به اقدامات این دانشگاه در کمک به حل مشکلات منطقه اشاره داشت که یک نمونه آن را مرمت مسجد جامع زوزن خواف توسط گروه باستان‌شناسی دانست و دیگر اقدامات این دانشگاه را در حوزه‌های دانش‌بنیان و زعفران بیان کرد و تصریح کرد: تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات سه شرکت دانش‌بنیان دانشگاه که در یکی از آنها در حوزه صنایع غذایی موفق به صادرات محصولات خود به خارج کشور شده است.

وی اقدامات دانشگاه را در حوزه زعفران که در قالب پژوهشکده زعفران صورت می‌گیرد، کمک به کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران و در دستور کار قرار دادن ساخت دستگاه پرکنی زعفران با دعوت از صاحبان این ایده و مداخله در تعیین قیمت زعفران بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha