• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052114438
  • خبرنگار : 50253

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان خبر داد

راه‌اندازی سه موکب در راستای اجرای طرح خادمان خورشید در قوچان

راه‌اندازی سه موکب در راستای اجرای طرح خادمان خورشید در قوچان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان گفت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان قوچان ۳ موکب در امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده جلیل (ع) و روستای علی زینل برپا خواهد کرد که در پی آن ۳ تیم و در هر پایگاه ۱۵ نفر از امدادگران به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمد رضایی رکن‌آبادی ۲۱ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اجرای طرح خادمان خورشید که در دهه آخر صفر اجرا می‌شود، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان قوچان دارای بیش از ۴۰۰۰ داوطلب است، که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر آن فعال هستند.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ نفر از داوطلبان به صورت شرکتی تبدیل وضعیت شدند که در پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند و به دنبال اخذ مجوز برای استفاده از این افراد در بخش‌های اداری هستیم.

رضایی رکن‌آبادی با اشاره به انجام ۱۹ مأموریت امداد و نجات توسط عوامل هلال‌احمر از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: در این مأموریت‌ها عوامل هلال‌احمر به ۶۸ نفر حادثه دیده امدادرسانی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد عملیات ۱۱ مورد عملیات امداد و نجات حوادث ترافیکی و سوانح رانندگی بوده است که عوامل پایگاه‌های هلال‌احمر به صورت تک تیم یا همراه با عوامل اورژانس ۱۱۵ در محل صحنه حادثه حضور پیدا کرده و عملیات رهاسازی مصدومان، انجام اقدامات پیش بیمارستانی و همچنین اعزام مصدومان به بیمارستان را به عنوان تیم پشتیبان انجام داده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان اظهار کرد: در این حوادث ۱۵ نفر مصدوم شدند که ۱۲ نفر توسط عوامل هلال‌احمر و با خودرو آمبولانس به مرکز درمانی شهرستان یا شهرهای مجاور انتقال داده شده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۸ مأموریت حوادث کوهستان، سیلاب و آوار شهری از امدادرسانی به ۵۳ حادثه دیده این سوانح خبر داد و افزود: از این تعداد ۳ نفر در حوادث کوهستان مصدوم شده بودند که بعد از انجام اقدامات درمانی و انتقال به محل امن برای اعزام به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده و سایر افراد حادثه دیده کسانی بودند که در مسیرهای کوهستانی دچار خستگی شده بودند یا به مسیر آشنایی نداشته‌اند که توسط عوامل هلال‌احمر، راهنمایی و امدادرسانی شده‌اند.

رضایی رکن‌آبادی افزود: در حادثه آوار شهری در پی انفجار منزل مسکونی در شهر قوچان یک نفر متأسفانه فوت کرده بود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش امدادی برای تمام اقشار تأکید کرد: بحث آموزش یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مهم جمعیت هلال‌احمر است. در همین راستا طبق توافق صورت گرفته با خبرنگاران مقرر شد جمعیت هلال‌احمر قوچان یک دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای اصحاب رسانه برگزار کند و همچنین مجموعه بسیج رسانه شهرستان یک دوره آموزش خبرنگاری و سواد رسانه برای اعضای جمعیت هلال‌احمر قوچان برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha