• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052114430
  • خبرنگار : 50976

درخواست استاندار فارس از کادر درمان برای بازگشت به محل کار

درخواست استاندار فارس از کادر درمان برای بازگشت به محل کار

ایسنا/فارس در پی اعتصاب شماری از پرستاران بیمارستان‌های شیراز، استاندار فارس طی یک بیانیه از کادر درمان درخواست کرد تا به محل کار خود بازگردند و قول مساعد داد تا مطالبات آنان را پیگیری کند.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۱ مردادماه در پی اعتصاب پرستاران دانشگاه‌های دولتی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

با اظهار تأسف از مشکلاتی که در چند روز گذشته برای درمان بیماران مراجعه کننده به مراکز دانشگاهی و بیمارستانی در شیراز پیش آمده است؛ گرچه پیگیری‌های متعددی جهت رفع مشکلات صورت گرفته است لکن جهت رفع ریشه‌ای و عدم تکرار این نوع موارد، لازم است:

۱ - به موضوع مهم عدالت در سلامت و کم کردن تفاوت درآمدها در جامعه سلامت، توجه جدی و فوری توسط مجلس و دولت محترم لازم است. به صورت فوری، صدور مجوز به کارگیری پرستار، بهیار و کمک بهیار جدید جهت کاهش فشار کار بر شاغلین ضروری است.

۲- با افزایش پرداخت بابت ساعت اضافه کاری لازم است اضافه کاری اجباری سریعاً برچیده شود و افراد بر اساس تمایل نسبت به انجام اضافه کاری اقدام کنند. البته انصاف اقتضا می‌کند تلاش‌های انجام شده در سه سال گذشته توسط دانشگاه در راستای افزایش و تسریع در پرداخت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

۳- تعامل مدیران دانشگاه و پرستاران در حد شایسته صورت نگرفته است و شخصاً معتقدم چنانچه تعامل بیشتری صورت گرفته بود از بسیاری از نگرانی‌ها پیشگیری می‌شد. اینجانب به سهم خود از هر همکار محترمی که مورد تکریم لازم قرار نگرفته است عذرخواهی می‌کنم و اکیدا از مسئولین دانشگاه می‌خواهم که به ویژه مدیرانی که مستقیماً با همکاران پرستار ارتباط دارند را از میان افراد صبور و ساعی در بازکردن گره‌های زندگی اشخاص انتخاب کنند و از مسئولین فعلی پرستاری هر کدام از صبر و انگیزه لازم جهت حل مشکلات پرستاران برخوردار نیستند می‌خواهم مدیریت را به همکاران صبورتر واگذار کنند.

۴- از همکاران پرستار که سابقه‌ای درخشان در خدمت‌رسانی و رفع آلام و دردهای بیماران دارند؛ شهدای عزیز سلامت که عمدتاً از جامعه پرستاری هستند گویای این حقیقت است؛ توقع نبود علیرغم همه مشکلاتی که دارند و اینجانب نیز بسیاری از آن‌ها را به حق می‌دانم با خروج خود از خدمت در بخش‌های اورژانس و... این سابقه درخشان را خدشه‌دار کنند.

۵- در چند روز گذشته در چندین جلسه با حضور اینجانب و نمایندگانی از جامعه پرستاری و دانشگاه تصمیماتی مفید که در حد اختیارات استان بود اتخاذ و اجرای آن‌ها نیز آغاز شده است.

۶- از همه همکارانی که بخش‌های بیمارستانی را ترک کرده‌اند و می‌دانم که هرگز حاضر به آسیب به بیمارانی که همه را بستگان و فامیل خود تصور می‌کنند؛ نیستند، می‌خواهم با بازگشت سریع‌تر به کار، زمینه را برای پیگیری مواردی که باید در سطح ملی حل شود؛ فراهم کنند. از پرستاران عزیزی که علی‌رغم همه مشکلات و بویژه فشارهایی که این چند روز متحمل شده‌اند و با صبوری در میدان خدمت مانده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم. ضمناً از همکاران عزیزی که با بازگشت به بیمارستان‌ها به بهبود شرایط کمک کرده‌اند نیز قدردانی می‌کنم.

۷- مقرر شد کمیته‌ای با سرپرستی اینجانب و همکاری نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه و با کمک وزیر محترم بهداشت این‌گونه موارد را با جدیت و فوریت پیگیری نمایند و ان شاءالله این مسیر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت. دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز موظف شده است به صورت مستمر نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده به پرستاران عزیز اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۰:۲۴

فقط یه شب بیایین با لباس شخصی فقط تو ایستگاه پرستاری از شب تا صبح بشینین (کار نکنین ها فقط بشینین )می فهمین تا صبح چی به سر کادر درمان می یاد .ما اگه از کار می ترسیدیم تو دوران کرونا هممون می کشیدیم کنار ولی ببینید ما پرستارا چی هستیم و شما مسئولین چیکار با ما کردین .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۵

سلام. اره واقعا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۴۰

تشکر از پرستاران شیرازی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۱:۰۰

باحرف. و وعده نمیشود. حقشان رابدهیدایران بااین همه ثروت ومنابع. واقعا زشت هست. به کارگرنمیرسید. به کارمندنمیرسید. به معلم نمی رسیده بازنشسته نمی‌رسید. پس این همه درآمد کجا حیف ومیل میکنید که اکثریت ناراضی‌اند..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۰۳

پرداخت بیست هزار تومان به ازای هر ساعت اضافه‌کاری جرم نیست؟؟ وقتی اضافه‌کاری میدن اونم اجباری و با بیست تومان حق‌الزحمه خودت حاضری در محیط بیمارستان کار کنی؟؟ ما ۱۵۰ تا ۱۸۰ ساعتی موظفی رو در ۲۰ روز ماه پر میکنیم و از لحاظ قانونی ۱۰ روز آخر رو میتونیم نیایم در حقیقت اون ده روز رو داریم رایگان کار میکنیم!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۱۰

دقیقا دمت گرم. موظفی بالا داریم. روزهای تعطیل هستیم. نه شب داریم نه روز. روزهایی که حتی دولت تعطیل اعلام میشه ما سرکاریم و اضافه کار هم محسوب نمیشه. از اول سال تا الان اجناس چقد بالا رفته. واقعا همه کادر درمان رو مأیوس کردن و انگیزه ای ندارن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۷:۱۷

خواهش و تکریم پرستارانی که ترک خدمت کردند، ظلم در حق بیماران است چون ترک خدمت پرستار که باعث خطر جانی بیمار میشود دقیقا" جرم هست و دادستانی و رئیس دانشگاه شیراز باید تحت عنوان مجرم با این افرا بی مسئولیت برخورد کنند نه با احترام و تکریم.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۳۷

شما که از وضعیت پرستار خبر نداری اظهار نظر نکن با این سختی کار وشرایط بد واقعا دارن لطف میکنن میان سرکار

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۷:۲۲

اعتصاب پرستار یعنی ایجاد بحران و خطر برای بیمار. هر اعتصابی عواقبی دارد ولی عواقب ترک خدمت این افراد خطر جانی برای بیماران دارد. طبق تعهدشان اجازه چنین کاری رو ندارند. لطفا" برخورد جدی شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۰:۱۰

واقعاً متأسفم برای کسایی که میان نظر میدن و میگن پرستارا چرا مطالبه دارن یعنی خود شما حاضری با ساعتی ۲۰ تمن در محیط بیمارستان کار کنی!؟ همراه مریض یک شب در بیمارستان میمونه نمیتونه تحمل کنه کسی حرف من رو میفهمه که یک شب بر بالین یه بیمار آلزایمری بی‌قرار بمونه البته خدا اون روز رو برای کسی نیاره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۷:۲۶

بسیاری از بیماران و همراه آنان در بیمارستانهای دولتی از رفتار و خدمات برخی از پرستاران رضایت ندارند. مطالبه زیادی این قشر برای چیست؟ معمولا" ساعت حضور فیزیکی برخی پرستاران دقیقا" حکم استراحت و off این افراد رو داره.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۷:۵۷

پرستاران انگیز‌ه‌ای برای کار کردن ندارن با این چندر غاز حقوق و هر روزه شیفت آمدن حتی در تعطیلی وگرما وسرما

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۳۱

با سلام خدمت شما مسئول دلسوز، در شرایطی که ترمیم حقوق نیاز به بررسی مجلس دارد اما رفاهیات پرسنل مثل پرداخت حق لباس ،معوقات اضافه کاری و تعرفه …که توسط خود دانشگاه پرداخت می شود را لطفا واریز بفرمایید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۰۹:۵۱

متأسفانه کنکور عاملی برای مشکلات کشور شده تمام بیمارستان های کشور پتانسیل آموزش رشته های پرستاری را دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۰

آموزش در حد کمک پرستاری در همه بیمارستانها ممکن هست اما پرستاری رشته علمی و دانشگاهی هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۰۹

چرا باید بذارن کار به اینجا بکشه ،بعد بخوان درخواست کنن که طرف بره سرکار ، تازه قول پیگیری بدن؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۱:۱۱

به عنوان یک پرستار مرکز دولتی با بیش از هفده سال سابقه خدمت عرض میکنم شرایط جسمی و روحی همکاران اصلا خوب نیست کمبود نیرو و کشیک های سنگین،عدم وجود امکانات رفاهی و حقوقی که کفاف مخارج زندگی را نمیدهد روز بروز شرح وظایف اضافه میشود هر روز سامانه های جدید تولید و ثبتیات روزانه ما بیشتر میشود به اسم تعرفه پرستاری، کارانه حذف شد و علی رغم انجام فعالیتهای تخصصی مخصوصا در بخش های ویژه ، تعرفه ای به آن تعلق نمیگیرد در بخش کرونا شاغل بودیم و اجازه تردد به اتاق های قسمت اداری را نداشتیم اما موقع پرداخت حق کرونا، تمام این قسمتهای اداری خود را در آن سهمیم دانستند منتظر بودیم به ازای سه سال خدمت در کرونا حداقل به سنوات خدمت ما چندماه اضافه شود اما نشد وقتی بیمار شویم خودمان باید در مرکز خودمان هزینه آزمایش و سیتی و ویزیت و.. پرداخت کنیم حتی در محل کار اگر بیمار شویم باید سرنگ بخریم که دارویمان را تزریق کنند...متاسفانه دلخوشی های ما به سیستم درمان تضعیف شده است.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۵

چند کاری که میشه کرد که فشار رو با همین شرایط از روی پرستارها برداشت و موجب خدمات رسانی بهتر و بیشتر به بیمار میشه: تغییر شیوه گزارش نویسی برای پرونده بیمار. موقع مراجعه همه دیدن که پرستارها زمان زیادی رو مشغول نوشتن هستن. پزستارها موظف هستند همه کارهایی رو که انجام میدن رو به صورت دست نویس در پرونده بیمارها بنویسن که وقط بسیار زیادی ازشون میگیره. میشه از قبل نوشته بشه که پرستار تیک بزنه و در نهایت مهر کنه. با تکنئلوژی های جدید پرستار صحبت کنه و تبدیل به نوشتار بشه و پرستار مهر و امضا کنه و .... مثلا در دنیای تکنولوژی هستیم. افزایش ابزار مورد نیاز. مثلا پرستار مجبور نشه بخاطر پرینت یه برگه کاغذ بره طبقه دیگه یا یه بخش دیگه! خنده داره واقعا. مسؤل بخش ها گاهی بخاطر جوابگو نبودن و دردسرش تهیه نمی کنن. افزایش تعداد بیمار بر. که پرستار مجبور نشه زمان زیادی رو برای بردن و اوردن پرستار تلف کنه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۱۵

تورا خدا هنوز خیلی پرستار بیکار هست که آرزو داریم بیایم سرکار تا بتونیم یه وام برای حل مشکلاتمون بگیریم خواهش میکنم نیرو جدید بگیرید تا ماهم بتونیم شاغل بشیم وگره ای از زندگیمون بازبشه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۱:۴۶

به آقای دکتر ایمانیه بفرمایید من پزشک متخصص هستم که نمی‌توانم نام تخصص و نام خودم را اظهار کنم ولی این دکتر ایمانیه من که یک پزشک متخصص هستم را به یک دلیل بیخودی که نمی‌توانم عنوان کنم من را از محل کارم اخراج کرد و الان بیشتر از یکسال است بیکارم پول رهن و اجاره مطب هم ندارم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۰۲:۵۰

آفرین پرستاران باغیرت شیرازی،،،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۰۰

توی هر شغل و صنفی میتونن برا مطالبه حقشون اعتصاب کنند حقشون رو بهشون بدید تا برگردن سر کارشون .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۰

هر انسانی یک ظرفیت داره ما یادمون نمیره تو روزای کرونا که خودمون میترسیدم نزدیک عزیزانمون بشیم چطور از خانواده های ما پرستاری میکردند . حافظه تاریخی کوتاه مدت مسولین سبب این اعتصاب به جا شده .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۲

اضافه کار ساعتی ۲۰ تومن میشه شیفتی ۱۴۰تومان یعنی ۷ساعت کاردر محیط بیمارستان برای ۱۴۰ تومان کارگر که با گاری و سیمان و بیل و ...سرو کار داره ۸ساعتی ۵۰۰تومن میگیره حالا پرستارها که با خون و ترشحات بیمار و با جون یک انسان سر و کار دارند چقدر حقشونه؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۵۵

دم همه شما پرستاران گرم ،واقعا که حق دارید،زمان کرونا همه ازتون فراری بودن،حالا گرفتن مطالباتتان حق شماست،واقعا خنده داره ساعتی ۲۰ تومان برای اضافه کاری اونم اجباری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۳:۵۹

پایه حقوقی خوبی دارین مریض گناهی ندارم. که دست ازکاربکشین اگریک نفرازمریضهابه خاطر نبودن شماهاسرکارفوت نمایدباوجدلنتان چه میکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۱۱

وقتی موظفی رو پر میکنیم دیگه وظیفه‌ی قانونی نداریم که عذاب وجدان داشته باشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۱۱

بعضی پرستارها واقعا زحمتکشن اما بعضیای دیگه واقعا نمک بر زخم و رنج بیماران و خانواده های بیماران هستند و این دست پرستاران زیادند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۱۵

بهتر است مسئولیت محترم به حقی که سالها ست از این قشر زحمتکش رسیدگی و جبران کنند زندگی خرج دارد یک دانه نان یا تخم مرغ بدون پول نمی دهند و ا بعضی پشت میز نشین ها حقوق های ۴۰پنجاه میلیونی دارند ولی پرستار لیسانس در آستانه بازنشستگی زیر ۲۰ میلیون بگیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۶:۴۰

حقوق معلم و قشر فرهنگی هم واقعا کم است. تقریبا نصف یک پرستار کاش به فکر قشر فرهنگی که مهمترین شغل جامعه است بودند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۱۷

با سلام :با توجه به این که خودم ۲۹ ساله جزو کادر درمان هستم و از تمام مشکلاتی که پرستاران را رنح میدهد آگاهی دارم ولی با اعتصاب که جان بیماران را به خطر میاندازد مخالفم فکر کنید بیمار پدر و مادر خودتان هستند واقعا اهمیت نمی دهید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۴۰

واقعا کار پرستاری بسیار سنگین و طاقت فرسا وباحقوق بسیار پایین که انگیزه کار را از پرستار می گیره .پرستاری یک شغل تخصصی.مسولان موظفند تمام حق حقوق آنها پرداخت کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۷

متاسفانه سالهاست کادر بیمارستانی در وضعیت سخت کاری ودرامد کم وتبعیض درهمه جهات هستند بجای بالا بردن حقوق وکمک هزینه ها مث ایاب وذهاب وبن کارمندی و جبران هزینه های سفر تفریحی ومذهبی سالیانه و حق لباس و...وازجهتی کارانه پاییین و...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۴۷

در شهرستان ها پرستارها بهترین زندگی را دارند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۲

برخی دندانپزشکان ایران تاجر شده اند و آپارتمان سازی می کنند. بیمارستان ها برای بعضی از پرستارها هتل شده است.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۷

اگر پرستاری در ایران شغل تخصصی است تمام جوانان ایران پرستار بشوند و با دیدگاه پرستاران جامعه ایران نیاز به کارگران شهرداری ریاضی دان فیزیک دان شیمی د مهندس برق مهندس مکانیک مهندس کامپیوتر مهندس الکترونیک که رشته های بسیار سخت تر از پرستاری است ندارد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۱۲

دارو های معمولی نیست داروخانه می‌گوید از عید این دارو توزیع نشده به پخش کننده زنگ زدم می‌گوید موجودی نداریم (قرص زنوور برای کبد چرب متخصص کبد تجویز کرده)

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۷:۲۹

شما بفرمایید کادر درمان چطور باید به مطالبات خود برسن!!؟؟ تمام ارگانها میتونن اعتراض یا اعتصاب کنن..حتی جامعه پزشکی...ولی جامعه پرستاری یا پیراپزشکان با داشتن سطح علمی و مهارت بالینی گسترده و استرس و سختی کار، نباید به فکر رفاه خانواده خودش باشه!!؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۸:۳۷

با به طور جدی باهاشون رفتار کنند که نتوتن دیگه با جون مردم بازی کنن،

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۲۰:۳۶

لطفا حقوق اضافه کارها افزایش بدین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۴ ۱۷:۰۸

من پرسنل اورژانس ۱۱۵شهرستان مهر به دلیل مشکلات به وجود آمده برای بنده قادر به انجام اضافه کار اجباری در اردیبهشت ماه نبودم و با توجه به اینکه از قبل هم به مسئولین مربوطه اطلاع دادم ولی باز بخاطر همین موضوع نامه تخلف من به دانشگاه شیراز زده شد