• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052114375
  • خبرنگار : 50653

آیت الله مهدوی:

زیارت امام حسین(ع) یک زیارت استثنایی است

زیارت امام حسین(ع) یک زیارت استثنایی است

ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در بین زیارات تمام معصومین یک زیارت استثنایی است، گفت: کسی که به زیارت امام حسین(ع) می‌رود یعنی خدا را در عرش زیارت کرده است.

آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در دومین مراسم آئین بدرقه مبلغان اربعین حسینی که امروز یکشنبه، ۲۱ مرداد در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: عبادت‌های مشابه زیبا و بسیاری با زیارت کربلا داریم چرا که کربلا یک مکان استثنایی است و قابل مقایسه کردن نیست. هر قدم به سمت کربلا ثواب یک حج عمره دارد.

او ادامه داد: کاری کنیم که زائران بتوانند با یک معرفت بالاتر حضرت را زیارت کنند. نکاتی درباره انجام کاری وجود دارد که عبارت است از نیت انجام کار؛ قطعاً می‌دانیم که نیت در این‌ مورد، انجام عمل است.

آیت‌الله مهدوی در خصوص اینکه شرک در عبادت یعنی ریا و باید عمل صالح را برای از بین بردن آن انجام داد، توضیح داد: ما عمل خیر را برای ظهور امام عصر(عج)، رضایت الهی و خشنودی پروردگار انجام می‌دهیم. طُلابان باید در ترویج اذان پیش قدم باشند، کسی که منشاء آن باشد صدورش تقوای دل است. افراد را باید تشویق به اذان گفتن کرد چراکه کسی از قدرت اذان خبر ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در نماز اول وقت، بسیار دیده شده است که نماز را فدای پیاده‌روی می‌کنند، افزود: امام حسین(ع) در سخت‌ترین روز خود یعنی عاشورا در میدان جنگ نماز را اول وقت اقامه کرد. 

مهدی با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) در بین زیارات تمام معصومین یک زیارت استثایی است، گفت: کسی که به زیارت امام حسین(ع) می‌رود یعنی خدا را در عرش زیارت کرده است.

او تأکید کرد: به احکام اهمیت دهید که بیشتر در خصوص کربلا است. معارف دین بسیار مهم است، منتهی این مسیر باید بسیار پررنگ شود. کربلا برای توسل است حتی بسیاری از شهدا کربلا را مشاهده نکردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha