• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052114373
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان عنوان کرد

ورود سالانه حدود ۲۵ هزار پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی گیلان

ورود سالانه حدود ۲۵ هزار پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، از ورود سالانه حدود ۲۵ هزار پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: گیلان استان مرزی و بندری بوده و از نظر ساختاری دارای ضریب حساسیت بالاست.

مرتضی امینی امروز، ۲۱ مردادماه در دیدار با سردبیر و مجموعه همکاران خبرگزاری ایسنای گیلان، سازمان تعزیرات حکومتی را مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی دانست و اظهار کرد: تعزیرات حکومتی حلقه آخر در برخورد با تخلفات اقتصادی است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده تخلف از سوی دستگاه های کاشف و ضابط و ارجاع این پرونده ها به تعزیرات حکومتی، افزود: مجموعه هایی مانند صمت، پلیس امنیت اقتصادی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و... از جمله دستگاه های کاشف و ضابط هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از ورود سالانه حدود ۲۵ هزار پرونده تخلف به شعب تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: گیلان استان مرزی و بندری بوده و از نظر ساختاری دارای ضریب حساسیت بالاست و لذا جزو استان های درجه یک سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می شود.

امینی، بهداشت و درمان، قاچاق کالا و ارز و بازار(کالا و خدمات) را سه حوزه فعالیت تعزیرات حکومتی دانست و عنوان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز بر فرامین رهبر انقلاب متمرکز هستیم و لذا برخورد قاطع و محکم با تخلفات را با اولویت پرونده های مهم و ملی دنبال می کنیم؛ از دستگاه های کاشف و ضابط نیز خواسته شده تا پرونده های مهم و ملی را مد نظر قرار دهند.

وی رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و درمان را با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی دانست و بیان کرد: تمرکز سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با مراکز متخلف حوزه بهداشت و درمان است؛ البته احراز تخلف از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام و پرونده‌های تشکیل شده به شعب تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان تقلب، گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و... را از جمله تخلفات حوزه کالا و خدمات دانست و اضافه کرد: سامانه ۱۳۵ به صورت شبانه روزی و رایگان در اختیار مردم بوده و مردم می توانند شکایات مستند و متقن خود را در این سامانه ثبت کنند تا پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی و نتیجه به فرد شاکی اعلام شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در سامانه ۱۳۵ علاوه بر ثبت شکایات، اعلام جرم کنند، گفت: پس از دریافت گزارش تخلف، دستگاه مربوطه را مکلف به رسیدگی به موضوع می‌کنیم و در صورت احراز تخلف، رسیدگی به پرونده انجام و خسارات شاکی جبران می شود.

امینی مبارزه با قاچاق چوب آلات جنگلی را در دستور کار تعزیرات حکومتی استان دانست و تاکید کرد: جنگل های گیلان بسیار ارزشمند بوده و لذا با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله منابع طبیعی و نیروی انتظامی، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق چوب را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha