• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052114370
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان خبر داد

تفکیک زباله در هر ۵۶ شهر گیلان

تفکیک زباله در هر ۵۶ شهر گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان گفت: تفکیک زباله از مبدا در تمام ۵۶ شهر استان انجام می‌شود و فرمانداران پای کار هستند؛ در روستاها نیز «زباله صفر» را دنبال می‌کنیم.

شهرام توانا امروز، ۲۱ مردادماه در نشست مشترک کارگروه ساماندهی پسماند استان گیلان، با اشاره به وضعیت ناامیدکننده پهنه‌های پسماندی استان تا سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: شاهد تولید روزانه ۲۲۰۰ تن زباله در هفت پهنه استان بودیم.

وی با بیان اینکه تل انبار زباله در حدود ۴۰ نقطه از استان گیلان انجام می شد و فقط شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های مردم نهاد زیست محیطی تفکیک زباله را انجام می دادند، افزود: طی دو سال گذشته شاهد انقلاب در مدیریت پسماند گیلان بودیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان با اشاره به نقش تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ساماندهی پسماند استان، اضافه کرد: ساماندهی لندفیل سراوان نقش مهمی در ساماندهی پسماند استان دارد.

توانا با بیان اینکه تصفیه شیرابه و بهسازی پهنه پسماندی ۳(انزلی) در حال انجام است، عنوان کرد: لوله گذاری و هدایت شیرابه و تصفیه شیرابه کارخانه کمپوست را نیز دنبال می کنیم.

وی با اشاره به پذیرش روزانه ۱۶۰ تن زباله در پهنه انزلی، تاکید کرد: تولید کود آلی را در کارخانه کمپوست انزلی آغاز کردیم و شیرابه آن تصفیه می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان از اتمام پروژه‌های ساماندهی پسماند استان تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در دولت چهاردهم نیز این روند ادامه پیدا کند.

وی پهنه ۴(رشت) را با پذیرش روزانه ۱۰۰۰ تن زباله بزرگترین پهنه پسماندی استان دانست و متذکر شد: باید این زباله ۱۰۰۰ تنی را وارد کارخانه کمپوست کنیم و ریجکت‌ها را به لندفیل سراوان ببریم؛ پهنه رشت حدود ۶۰ درصد زباله استان را پذیرش می کند و لذا نیازمند مدیریت جدی است.

توانا پهنه رودبار را مهم و حیاتی دانست و با اشاره به پذیرش ۱۷۵ تنی زباله در پهنه لاهیجان، خاطرنشان کرد: پردازش پسماند، ساخت تصفیه خانه شیرابه و طراحی مدفن جدید را در پهنه لاهیجان دنبال می‌کنیم تا مشکل زباله در این پهنه حل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گیلان همچنین به پیشرفت ۶۰ درصدی کارخانه کمپوست لنگرود اشاره کرد و یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا در تمام ۵۶ شهر استان انجام می شود و فرمانداران پای کار هستند؛ در روستاها نیز «زباله صفر» را دنبال می‌کنیم.

رحیم شوقی، شهردار رشت نیز، از پوشش ۱۹ هکتاری لندفیل سراوان خبر داد و اظهار کرد: شاهد کمترین بو و مگس در لندفیل هستیم و سیستم جمع آوری شیرابه را کامل کردیم که دو حوضچه دارد.

وی با بیان اینکه یک خط پردازش کارخانه کود آلی رشت تا شهریورماه و خط دیگر تا آبان ماه راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: برای این دو خط دو سوله پردازش احداث شده که یک سوله طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

شهردار رشت از خرید تجهیزات کارخانه کمپوست خبر داد و گفت: احداث کارخانه تولید کود نرم و تصفیه شیرابه روزهای پایانی را طی می کند.

شوقی با بیان اینکه کارخانه کود آلی رشت پس از تکمیل دو خط توانایی پردازش روزانه ۱۰۰۰ تن زباله را دارد، تصریح کرد: به زودی فراخوان انتخاب پیمانکار تصفیه خانه شیرابه را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha