• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403052114353
  • خبرنگار : 50026

شهرستان خوسف؛ قطب صنعتی و معدنی آینده خراسان‌جنوبی

شهرستان خوسف؛ قطب صنعتی و معدنی آینده خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار خوسف از شهرستان خوسف به عنوان قطب صنعتی و معدنی آینده استان یاد کرد و اظهار کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌ها مورد نیاز از جمله آب، توانمندی‌های معدنی، نزدیکی به مرکز استان، بهره‌مندی از شاخص امن ترین نقطه خراسان جنوبی و سایر، بدون شک این شهرستان به قطب صنعتی و معدنی استان تبدیل می‌شود.

سید علی حسینی، امروز، ۲۱ مرداد با اشاره به اینکه  شهرک انرژی خورشیدی برای اولین بار در استان خراسان جنویی در این شهرستان ایجاد می‌شود تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان باشیم، گفت: با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای تولید حداقل ۱۵۰ مگاوات برق در این شهرک، تاکنون زمین احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی اختصاص پیدا کرده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیز صرف این پروژه خواهد شد.

وی افزود: پیک مصرف برق این شهرستان را ۱۷ مگاوات است و از آنجایی‌که مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی باید تا ۳۰ درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی یا نیروگاه اختصاصی تامین کنند احداث این شهرک برای این واحدها بسیار مهم است.

حسینی با اشاره به اینکه تا سال گذشته تنها یک پست برق در شهرستان داشتیم که اکنون ۲ پست در حال احداث است، گفت: با راه‌اندازی پست ۱۳۲ نزدیک روستای بصیران به زودی تمامی‌ معادن از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرار است خوسف به شهرستان گلخانه ای خراسان جنوبی تبدیل شود، اظهار کرد: این شهرستان دارای ۲۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی است از طرفی از زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گلخانه بهره‌مند است که به همین منظور قراردادی با مشاور طرح منعقد شده است.

فرماندار خوسف افزود: با اجرای طرح شهرک گلخانه‌ای تا ۷۰ درصد مصرف آب کاهش خواهد یافت و کشاورزان می‌توانند آب اضافی را در بازار محلی به فروش برساند.

وی بیان کرد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی انجام شده در خراسان جنوبی نیز مربوط به شهرستان خوسف است، بعلاوه سال گذشته این شهرستان توانست سه برابر تعهد اشتغال را نسبت به جمعیت‌اش محقق کند.

وی با اشاره فراهم شدن زیرساخت‌های شهرک شهید رحمانی خوسف به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خراسان جنوبی گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمامی چون بیمارستان، استخر و شروع پروژه فاضلاب این شهر از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در خوسف است.

فرماندار خوسف یادآور شد: عملیات اجرایی فاضلاب شهر خوسف با همه محدودیت‌های قانونی و اعتباری سال گذشته آغاز شد و به عنوان چهارمین شهرستان اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: وظیفه نخست ما رفع محرومیت‌هاست که با پیگیری و مطالبه‌گری به دنبال رفع آن هستیم اما سعی کرده‌ایم ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرستان را در رسانه‌ها مطرح کنیم و تا حدودی در این زمینه موفق عمل کرده و شاهد نتایج مثبت آن نیز هستیم.

فرماندار خوسف گفت: در کمتر از یکسال و نیم گذشته سرمایه‌گذاری‌های در حوزه معدن خوسف انجام شده که معادل همه عمر این شهرستان است.

وی افزود: ظرفیت‌هایی از جمله معادن، انرژی‌های خورشیدی و گردشگری اخیرا مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و در ۱۴ ماه گذشته در حوزه معادن بیش از تمام دوران شهرستان خوسف تعهد سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

وی افزود: ظرفیت‌هایی از جمله معادن، انرژی‌های خورشیدی و گردشگری اخیرا مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و در ۱۴ ماه گذشته در حوزه معادن بیش از تمام دوران شهرستان خوسف تعهد سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha