• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052114313
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۱ مرداد؛ معرفی کابینه چهاردهم/جزئیاتی درباره سن و محل تولد وزرای پیشنهادی

اخبار سیاسی ۲۱ مرداد؛ معرفی کابینه چهاردهم/جزئیاتی درباره سن و محل تولد وزرای پیشنهادی

«معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس»، «جزئیاتی درباره متوسط سنی و محل تولد اعضای کابینه پیشنهادی» و ... از موضوعات مهم خبری بیست و یکم مرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نامه معرفی ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

اسکندر مومنی که به عنوان وزیر کشور پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، سابقه  فرماندهی انتظامی خراسان را داشته و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ ریاست مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را برعهده داشت.

معاونت عملیات ناجا در سال های ۸۴ تا ۸۸ ، فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی در سال های ۸۸ تا ۹۴، جانشینی فرمانده نیروی انتظامی از سال ۹۴ تا ۹۷ از دیگر سوابق مومنی است و از سال ۹۷ تاکنون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

* حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب که به عنوان وزیر اطلاعات دولت سیزدهم معرفی شد، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، رییس حراست آستان قدس رضوی را در کارنامه دارد و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات و حضور در دفتر مقام معظم رهبری از دیگر سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

خطیب در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی حضور داشته است.

*‌ امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع از سوی پزشکیان هم خلبان «اف-۱۴» نیروی هوایی ارتش در جریان جنگ تحمیلی و هشت‌سال معاون هماهنگ‌کننده این نیرو بوده و در سال‌های اخیر به جانشینی فرماندهی آن هم رسید. او در سال ۱۳۹۱ به درجه سرتیپی رسید و در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ نیز با حکم فرمانده کل قوا به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

لازم به ذکر است که جوان ترین وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان متولد سال ۱۳۵۵ و مسن ترین فرد متولد سال ۱۳۳۶ است. متوسط سن کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، ۵۹.۷ سال است.

در لیست وزای پیشنهادی پزشکیان، ستار هاشمی و فرزانه صادق با ۴۸ سال سن جوان ترین وزرا و عبدالناصر همتی با ۶۷ سال سن، مسن ترین وزیر پیشنهادی هستند.

همچنین آمار و ارقام حاکی از این است که بیشترین تعداد وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس متولد شهرهای مشهد و تهران هستند؛ به طوری که ۴ وزیر پیشنهادی متولد شهر تهران و ۴ وزیر پیشنهادی متولد شهر مشهد هستند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اهل سنت و کردها سهمی در کابینه رئیس‌جمهور نداشتند

توصیه‌ها و پیشنهادهای یک پیشکسوت سیاسی به دولت و مجلس

از دستاوردهای انتخابات ریاست‌جمهوری صیانت کنیم

مجلس در بررسی وزرا با دولت همراه اما مطالبه‌گر باشد

کابینه چهاردهم به دور از سیاسی‌بازی‌ها تعیین صلاحیت شود

امروز همچنین طی حکمی از سوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور، ابوالفضل کیانی بختیاری به عنوان مشاور و رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور منصوب شد.

****

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، شهرام دبیری معاون پارلمانی دولت مسعود پزشکیان برای اولین بار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و رییس مجلس نیز با خیرمقدم به وی گفت: ان‌شاءالله با همکاری آقای دبیری و سایر معاونت های پارلمانی وزارت خانه ها در خدمت مردم باشیم و تسهیل گری برای پیشرفت امور داشته باشیم.

محمدباقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی هیچ حد و مرزی ندارد، افزود: این رژیم بی آبرو با بمباران اقامتگاه آوارگان فلسطینی بار دیگر ثابت کرد صهیونیست‌ها لکه ننگ بشریت هستند و جز زبان زور زبانی نمی‌فهمند. جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی همزمان جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی است. جمهوری اسلامی ایران به شدت آن را محکوم می‌کند. دولت های مسلمان باید با حمایت هم مانع استمرار ماشین نسل کشی رژیم صهیونسیتی شود. خونخواهی شهید اسماعیل هنیه در خاک کشورمان را حق خود می‌دانیم.

در این جلسه علاوه بر معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها،‌ طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران و طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجران و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور اعلام وصول شد.

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و یکم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha