• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052114303
  • خبرنگار : 71480

ارزیابی از کابینه پیشنهادی چهاردهم

جوادی‌ حصار: وزرای پیشنهادی با توجه به امکانات و اقتضائات کشور انتخاب شده‎اند

جوادی‌ حصار: وزرای پیشنهادی با توجه به امکانات و اقتضائات کشور انتخاب شده‎اند

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه به گزینش گران دولت و شخص رئیس جمهور برای تهیه لیست وزرای پیشنهادی باور دارم، گفت: وزرای پیشنهادی با توجه به امکانات، شرایط و اقتضائات کشور انتخاب شده اند.

محمدصادق جوادی حصار در گفت و گو با ایسنا درباره کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار کرد: به گزینش گران دولت و شخص رئیس جمهور باور دارم که هر انتخابی در این زمینه را بر اساس مصالح کشور انجام داده اند. به هر حال وزیر پیشنهادی باید از مجلس رای اعتماد بگیرد و نظر نهادهای بالادستی هم نسبت به آنها منفی نبوده و استعلامات آنها تایید شود. از سویی این فرد باید وفاداری اش به دولت، برنامه و مسیر دولت برای رئیس جمهور احراز شود.

وی ادامه داد: معتقدم که وزرای پیشنهادی با توجه به امکانات، شرایط و اقتضائات کشور انتخاب شده اند؛ البته شاید انتخاب ها می توانست بهتر باشد اما باید شرایط کشور را هم در نظر گرفت. شاید امکانات و اقتضائات بیشتر از این اجازه نمی داد. لیست پیشنهادی خروجی تعاملات، فشارها، رایزنی ها، پیشنهادها و امکانات کشور است که رئیس جمهور و مشاورانش به آن رسیدند.

این فعال سیاسی درباره برآورده شدن توقع حامیان دولت از لیست وزرای پیشنهادی چنین ابراز عقیده کرد: رای دهندگان چند بخش هستند. یک بخش کسانی هستند که در مرحله دوم انتخابات احساس خطر کرده و رای دادند و مطالبه اولیه آنها پیشگیری از حضور تفکری در دولت است که به زعم آنها برای کشور خطرناک است. عده دیگر انگیزه بیشتری برای حضور در انتخابات داشته و دیگران را نیز هم برای مشارکت انتخابات ترغیب می کردند. آنها مطالباتشان را براساس اقتضائات کشور تنظیم می کنند حتی اگر کابینه خیلی مطلوب آنها نباشد.

جوادی حصار خاطرنشان کرد: جریانی که رقیب اصلی پزشکیان در انتخابات بودند نمی توانند مدعی گزینه برای کابینه باشند اما یک عده دیگر که در انتخابات شکست خورده اند، دنبال نفوذ و لابی هستند تا گزینه آنها در دولت باشند. البته گزینه آنها در کارگروه ها مطرح شده اما بالا نیامده است و شاید آن گزینه ها در سطوح پایین تر مدیریتی مطرح شوند. یک عده هم مدیران حرفه ای هستند و تلاش می کنند با هر دولتی همکاری کنند.

این فعال سیاسی افزود: دولت باید به گونه ای عمل کند که اقشار خاکستری امیدوارتر شده و احساس‌ کنند دولت در مسیر تنش زدایی و توسعه پایدار حرکت می کند. در این شرایط انها شاید از برخی مطالبات خود به نفع توفیق کشور چشم پوشی کنند. با این حال دولت باید توجه داشته باشد که همراهی با جریان منتقد خود از منظر پاسداری از حقوق منتقد باشد نه اینکه مخالفان تئوریک خود که مسیر این دولت را سرسپردگی و فریب خوردگی از غرب می دانستند را در جایگاه تصمیم گیر بنشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha