• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052114240
  • خبرنگار : 50974

فرماندار تالش خبر داد؛

برداشت مکانیزه برنج در بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای تالش

برداشت مکانیزه برنج در بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای تالش

ایسنا/گیلان فرماندار تالش از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی تولید برنج نسبت به سال گذشته در شهرستان داشته باشیم.

ایرج مؤذن ظهر امروز یکشنبه بیست و یکم مرداد ماه، در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت مکانیزه برنج در شالیزارهای تالش خبر داد و عنوان کرد: امروز استفاده از روش‌های نوین و توسعه مکانیزاسیون به منظور ارتقاء کیفیت محصولات امری مؤثر در تسهیل فعالیت‌های کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی است که یکی از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش هزینه تولید به شمار می‌رود.

برداشت مکانیزه برنج در بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای تالش

 نماینده عالی دولت در تالش با تاکید بر اینکه ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان تالش اختصاص به کشت برنج دارد، افزود: تالش دارای ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در تولید محصول برنج است که در حال حاضر ۹۰ درصد از زمین‌های شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

فرماندار تالش در ادامه بر روند رو به رشد افزایش تولید برنج نسبت به سال گذشته در شهرستان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته در حدود ۸۳ هزار تن شلتوک برنج از مزارع داشتیم که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و همچنین توصیه‌های فنی، تأمین و توزیع به موقع کودهای کشاورزی مورد نیاز، مبارزه امراض و آفات برنج توسط اداره جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود، که ۱۵ الی ۲۰ افزایش تولید داشته باشیم.

برداشت مکانیزه برنج در بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای تالش

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ دستگاه مخصوص برداشت برنج در شالیزارها برای جمع آوری شلتوک برنج در شهرستان فعال هستند، گفت: کشاورزان برای برداشت صحیح و جلوگیری از هدر رفت شلتوک با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.

برداشت مکانیزه برنج در بیش از ۹۰ درصد شالیزارهای تالش

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha