• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052114230
  • خبرنگار : 50975

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور در کشور

کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور در کشور

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضرکشور با کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور مواجه است که امسال حدود ۱۵ هزار نفر در این حوزه جذب خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی ۲۱ مردادماه در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی «کتابنوش» در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر کشور با کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور مواجه است که امسال حدود ۱۵ هزار نفر در این حوزه جذب خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در افق چهار ساله ۴۴ هزار نفر جذب حوزه پرورشی خواهند شد و کمبود معلم در حوزه پرورشی کاهش می‌یابد، این معلمان از ابتدای مهرماه وارد مدرسه می‌شوند.

وی در خصوص بیشترین مشکل مدارس در حوزه پرورشی، عنوان کرد: در کنار کمبود نیروی انسانی و منابع مالی امروز یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های نظام آموزش و پرورش مسئله پیوند برنامه درسی و برنامه آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه‌ اگر قرار است پرورشی در سطح مدارس کشور به خوبی جا بیوفتد باید وارد متن اصلی آموزش شود، تصریح کرد: تلفیق بین آموزش و پرورش می‌تواند نسخه علاج کمبود مسائل پرورشی در مدارس شود.

برپایی موکب‌های اربعین دانش‌آموزی در ۶ مرز کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: برای اربعین امسال در هر ۶ مرز کشور موکب دانش‌آموزی با عنوان «طرح هر مدرسه، یک موکب» برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۵ هزار دانش‌آموز در مراسم اربعین شرکت می‌کنند و در کشور عراق هم موکب‌های خوبی با حضور دانش‌آموزان برپا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۰:۳۶

سلام چرا از معاونین پرورشی در مدارس غیر انتفاعی آزمون به عمل نمیاورید آنان که بسیار کاردان وتوانمند هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۸:۵۴

سلام از تکمیل ظرفیت آموزگاری در آموزش وپرورش استفاده کنید لطفا طرح استفاده مجدد را لغو نمایید باتشکر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۰۸:۵۹

سلام از تکمیل ظرفیت آموزگاری در آموزش وپرورش استفاده نمایید زیرا آنها هم توانمند هستند هم احتیاج شدید به رفع بلاتکلیفی وپشتوانه ودلگرمی وکار ثابت از شما مسئولین دارند خواهشمند است طرح استفاده مجدد از بازنشستگان رالغونمایید باتشکر