• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052114192
  • خبرنگار : 71516

آنروا: بیش از ۷۵ هزار فلسطینی در جنوب غزه ظرف چند روز کوچانده شدند

آنروا: بیش از ۷۵ هزار فلسطینی در جنوب غزه ظرف چند روز کوچانده شدند

با تداوم جنایات و حملات و برخوردهای سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی، آژانس آنروا اعلام کرد بیش از ۷۵ هزار فلسطینی در جنوب غزه ظرف چند روز کوچانده شده‌اند.

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، مدیر آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد: در طول چندین دهه فلسطینی‌ها بارها دچار جنگ‌ها و نزاع‌هایی شده‌اند. تنها ظرف چند روز بیش از ۷۵ هزار فلسطینی در جنوب غرب غزه کوچانده شدند.

وی افزود: مقامات اسرائیلی دستورات جدیدی را برای کوچاندن و آوارگی مجدد مردم صادر کردند. موج آوارگی مردم غزه یک امر پیچیده است. کسانی که منازلشان را ترک می‌کنند و به جنوب غزه می‌روند به مکان شلوغ دیگری وارد می‌شوند. برخلاف جنگ‌های قبلی ساکنان غزه محاصره هستند و جای دیگری برای رفتن ندارند.

پیش از این منابع اعلام کردند نیروهای اشغالگر به ساکنان چندین محله در شمال خان یونس در جنوب نوار غزه دستور تخلیه دادند تا برای انجام عملیات نظامی در این مناطق آماده شوند.

به گفته منابع تهدیداتی از سوی اشغالگران برای تخلیه بخش بزرگی از خان یونس در جنوب نوار غزه وجود دارد. ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر جنایت‌های خود را در شهر خان یونس افزایش داده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha