• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052114129
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

حضور تشکل‌های مردمی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی یک اصل ضروری است

حضور تشکل‌های مردمی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی یک اصل ضروری است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تسهیل‌گری و سامان‌دهی امور جامعه، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بدون وجود و حضور تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد قابل حل نیست و در حوزه اقتصاد هم حضور این تشکل‌ها یک اصل ضروری محسوب می‌شود.

تراب محمدی در همایش تشکل‌های مردم‌نهاد استان به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: این مناسبت فرصتی برای یادآوری لزوم همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد با دولت و تشکر از زحمات همه انسان‌های نیک‌اندیش است که برای رفع مشکلات جامعه به کمک دولت آمده‌اند.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: با گسترده شدن وظایف دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی برای تسهیل‌گری و سامان‌دهی امور جامعه تشکیل شدند، زیرا دولت نه قادر است و نه مفید است که همه وظایف را به تنهایی انجام دهد.

وی به نقش گروه‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در منظومه فکری امام و رهبری، مردم نقش اصلی و تعیین‌کننده دارند و بر همین اساس، حاکمیت از توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و نقش‌آفرینی مردم در تمامی حوزه‌ها حمایت می‌کند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات‌ها هم توسط خود مردم برگزار می‌شود و دولت فقط وظیفه نظارت، بازرسی و پشتیبانی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت واگذاری کار مردم به خود مردم از طریق تشکل‌های غیردولتی است، اضافه کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد هم بدون مشارکت مردم به جایی نمی‌رسیم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهر تبریز در امور خیریه و تشکیل موسسات مردم‌نهاد، بیان کرد: در سایه فعالیت این موسسات بوده است که تبریز از سال‌های گذشته به شهر بدون گدا و در سال‌های اخیر به شهر بدون معتاد متجاهر تبدیل شده است.

محمدی اذعان کرد: در استان آذربایجان شرقی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند و خیلی از آسیب‌های اجتماعی بدون وجود این سازمان‌ها قابل حل نیست.

مدیر آکادمی خیر ایران نیز در این همایش به نمایندگی از بنیاد خیریه راهبری آلاء و خیر ماندگار به تبیین مواضع و اهداف این بنیاد پرداخت و گفت: بنیاد خیریه راهبری آلاء باهدف انجام کارهای خیر اولویت‌دار بر زمین‌مانده فعالیت خود را آغاز و پس از نیازسنجی‌های مختلف در سطح کشور و نسبت به ایجاد و راه‌اندازی هفت مرکز برای برطرف‌کردن نیازهای جامعه گام برداشت.

محمد طاهانژاد افزود: بنیاد آلاء در ادامه فعالیت‌های خود در حوزه تصدی‌گری نیاز اصلی حوزه خیر و نیکوکاری کشور را تولید و نشر دانش دانست و در این راستا مرکز خیر ماندگار را در راستای پیش برد این هدف ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این همایش از مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد استان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha