• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403052114114
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره):

روشنگری در جامعه توسط خبرنگاران باعث پیشرفت خواهد شد

روشنگری در جامعه توسط خبرنگاران باعث پیشرفت خواهد شد

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) گفت: روشنگری در جامعه توسط خبرنگاران باعث پیشرفت خواهد شد.

احمد رضا مظاهری امروز (۲۱ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه بروجرد که در سالن حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است، اظهار کرد: شجاعت یکی دیگر از ویژگی‌های خبرنگاران است که این مهم سبب می‌شود تا صداقت را منعکس کند.

وی با بیان اینکه روشنگری که توسط خبرنگاران انجام می‌شود، در جامعه سبب پیشرفت خواهد شد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، خاطرنشان کرد: این دانشگاه ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد که تاکنون سه دانشکده در دانشگاه فعال بود اما طی مجوزی که امسال اخد شد، تعداد دانشکده‌ها به پنج دانشکده افزایش یافته و دانشکده حقوق و فناوری‌های نوین اضافه شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اضافه کرد: ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت دارند که شاخصه مهم آنها این این بوده که میانگین سنی آنها ۴۰ سال بوده و یک مجموعه جوان و چابک است.

مظاهری با اشاره به افزایش رشته‌های این دانشگاه، تصریح کرد: امسال دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) در رشته‌های جدید حسابداری، روانشناسی، مدیریت مالی و مهندسی انرژی برای اولین بار دانشجو جذب می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین در  مقطع کارشناسی ارشد ۶ رشته امسال اضافه شده که در مجموع ۱۱ رشته جدید امسال به دانشگاه اضافه شده است البته افزایش این رشته‌ها کار سختی بود ولی انجام شد و این امر به پیشرفت و توسعه شهرستان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) ادامه داد: دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) دارای هسته‌های پژوهشی مختلفی است که در ادامه آنها را می‌توان تبدیل به پژوهشکده و پژوهشگاه کرد.

مظاهری اظهار کرد: مرکز کار تخصصی در دانشگاه راه‌اندازی شده که هدف از راه‌اندازی آن این است که آموزش‌های که شرکت‌ها نیاز دارند به فارغ‌التحصیلان داده شود که راحت وارد بازار کار شوند که در این راستا سالیانه نزدیک به ۵۰ نفر از فارع‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه دو خوابگاه ملکی و ۴ خوابگاه استیجاری دارد که در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر در آنها ساکن هستند و خوابگاه شماره سه در صورت تامین اعتبار تا تابستان سال آینده تکمیل می‌شود و برای پاییز سال آینده می‌توانی در آن دانشجو مستقر کنیم.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) اضافه کرد: سرانه تولید مقالات ۲.۸۷ دهم بوده که این دانشگاه در بین ۴۷ دانشگاه‌ جوان کشور در این زمینه رتبه اول و در کل دانشگاه‌های جامع کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha