• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052114099
  • خبرنگار : 71299

امام جمعه ایلام:

انتقاد سازنده رسانه‌ها عامل پیشرفت ایلام است

انتقاد سازنده رسانه‌ها عامل پیشرفت ایلام است

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: انتقاد سازنده و به دور از حاشیه رسانه‌ها عامل پیشرفت استان است و تعریف و تمجید بی‌جا مخرب و عامل پسرفت است، من تاجایی که مقدور باشد از رسانه‌ها حمایت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نورکریمی‌تبار» امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳، در دیدار اعضای رسانه‌های برگزیده جام امید اظهار کرد: : اگر اصحاب رسانه  انتقاد کردند باید به آن‌ها جایزه داده شود چون انتقاد عامل پیش‌برندگی است و در برابر آن تملق و چاپلوسی و تعریف و تمجید بی‌جا مخرب و عامل پسرفت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید مهم‌ترین دغدغه متولیان اربعین فرهنگ باشد، اگر از زیرساخت اربعین سخن می‌گوییم باید بگوییم زیرساخت فرهنگی اربعین، ما چقدر توانسته‌ایم اربعین را در دنیا معرفی کنیم؟ این از خودگذشتگی‌ها، ایثارها، جلوه‌های جذاب باید معرفی شود، این‌ها جلوه‌های فوق‌العاده‌ای است که دنیا تشنه آن‌هاست، ما باید بتوانیم این شور را به زبان‌های مختلف به دنیا معرفی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: نگاه فرهنگی در استان متأسفانه نگاه ضعیفی است، هم منابع درآمدی پایین است و هم از نظر مدیریتی نگاه‌های ضعیفی وجود دارد که امیدواریم این نگاه‌ها عوض شود.

وی با بیان اینکه باید اهمیت رسانه و فرهنگ دانسته شود گفت: امیدوارم برخی مدیران به سطحی از آگاهی برسند و اگر چنانچه انتقاد شد، اصلاح کنند نه اینکه اگر در رسانه چیزی گفته شود تذکر دهند و آن را محدود کنند، این انتقاد از عوامل پیشرفت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار اظهار کرد: توانمندی‌هایی خوبی در استان داریم، ایده‌هایی که عنوان می‌شود و در مقام اجرا با توجه به محدودیت‌هایی که داریم و در رقابت با استان‌های قَدری که توانمندی و سابقه آنها از ما بیشتر است، با این محدودیت‌ها پیشگام شدن نشان ظرفیت اصحاب رسانه ماست که جای شکرگزاری دارد، ما نیاز داریم این تلاشی که در جام امید انجام گرفت در مجموع رسانه خودمان بتوانیم عمل کنیم.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رسانه قدرت فوق‌العاده ای دارد و من تا جایی که مقدور باشد حمایت می‌کنم و تا حالا هم حمایت کردم،  اما رسانه‌ وارد حاشیه نشوند و به فکر پیشرفت استان باشد، از اهرم رسانه باید استفاده کنیم ولی وقتی وارد حاشیه‌ها شویم هم شخصیت خودمان پایین می‌آید و هم تاثیرگذاری کم می‌شود.

این مسئول گفت: کار رسانه تبیین است، جایی که باید هشدار دهد باید هشدار دهد و جایی که باید محاسن گفته شود باید محاسن گفته شود و ایجاد انگیزه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha