• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052114034
  • خبرنگار : 71592

طرح رژیم صهیونیستی برای اسکان یک میلیون صهیونیست در کرانه باختری تا ۲۰۳۰

طرح رژیم صهیونیستی برای اسکان یک میلیون صهیونیست در کرانه باختری تا ۲۰۳۰

براساس تفاهم‌نامه ائتلافی که نتانیاهو برای تشکیل کابینه فعلی خود منعقد کرده، رژیم صهیونیستی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی یک میلیون صهیونیست را در کرانه باختری اسکان دهد.

به گزارش ایسنا، دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل (اوچا) در گزارشی اعلام کرد، شهرک‌نشینان صهیونیستی با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون با اعمال خشونت، محدودیت تردد و اقدامات اجباری حدود ۱۳۹۰ فلسطینی از جمله ۶۶۰ کودک را از کرانه باختری اخراج کردند.

براساس این گزارش، شهرک‌نشینان صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ ژوئیه ۲۰۲۴، در سراسر کرانه باختری 1084 حمله علیه فلسطینیان انجام دادند که بر اثر آن ۱۰۷ فلسطینی شهید و زخمی شد و ۸۵۹ حمله نیز منجر به خسارات مالی شد.

کوچ اجباری ۵ جامعه بادیه‌نشین

گزارش هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌ سازی نشان می‌دهد که اقدامات مقامات صهیونیستی و تجاوزات شهرک‌نشینان منجر به کوچ اجباری ۵ جامعه بادیه نشین فلسطینی؛ ۱۸ خانواده شامل ۱۱۸ نفر در نیمه اول سال ۲۰۲۴ شده است.

در همین دوره ۱۷ کانون شهرک‌سازی جدید در اراضی فلسطین اشغالی ساخته شده است و در مجموع تعداد کانون‌های شهرک‌سازی به ۹۵ کانون رسیده است و علاوه بر آن، در ۱۹۰ شهرک صهیونیستی حدود ۷۴۰ هزار شهرک‌نشین زندگی می‌کنند.

براساس این گزارش، محققان و متخصصان اتفاق نظر دارند که تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیستی به موازات جنگ نسل‌کشی نوار غزه به یک فعالیت تقریباً روزمره تبدیل شده است که نمی‌توان آن را از سیاست رژیم صهیونیستی در راستای تحکیم اشغالگری، طرح پاکسازی قومیتی و امکان گسترش شهرک سازی جدا دانست.

مراکز پروش افکار تروریستی

در همین راستا، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی اعلام کرد اقدامات جنایتکارانه شهرک‌نشینان که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آنها را مسلح کرد و برای آنها پوشش امنیتی و قانونی فراهم کرد، وارد مرحله پیشرفته‌ای از تروریسم سازمان‌یافته شده است و  شهرک‌های صهیونیستی هم به مراکز پرورش ایدئولوژی تروریستی و تشکیل سازمان‌های افراطی مسلح تبدیل شده‌اند.

خشونت توسط افراد عادی انجام می‌شود نه کابینه

گزارش مرکز اطلاع‌رسانی حقوق بشر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی(بتسلیم) درخصوص خشونت شهرک‌نشینان نشان می‌دهد که این خشونت بخشی از سیاست رژیم صهیونیستی است، اجازه و امکان انجام آن را به عنوان بخشی از استراتژی نظام آپارتایدی با هدف تکمیل عملیات کنترل بر سرزمین فلسطین، فراهم می‌کند.

براساس این گزارش، اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان صهیونیستی به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد که ادعا کند این خشونت توسط افراد عادی انجام می‌شود نه کابینه و سرویس‌های امنیتی و در عین حال به لحاظ استراتژیک از این وضعیت بهره برداری می‌کند بدون اینکه خود را در معرض انتقادات بین‌المللی قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، در ظاهر، به نظر می‌رسد که دو مسیر جداگانه وجود دارد: کابینه زمین‌های فلسطینی‌ها را به صورت عمومی و رسمی تصرف می‌کند، در حالی که شهرک‌نشینان نیز می‌توانند برای رسیدن به اهداف خود، با اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها، زمین‌ها را تصرف کنند.

مقامات صهیونیستی هم علاوه بر نادیده گرفتن شکایات قانونی فلسطینیان در مورد مواجهه با تروریسم شهرک‌نشینان، شهرک‌نشینان را مجبور به تخلیه زمین‌هایی که با زور تصرف کرده‌اند، نمی‌کنند بلکه از آنها حمایت می‌کنند تا «کانون‌های تصادفی» ایجاد کنند و بعداً برای حل و فصل قانونی وضعیت آنها اقدام کنند.

کانون‌های شهرک‌سازی جدید

جنبش «صلح اکنون» رژیم صهیونیستی گزارش کرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جنگ غزه برای توسعه شهرک‌سازی بهره‌برداری می‌کند زیرا مجوز ساخت ۲۵ کانون شهرک‌سازی را صادر کرد، ساخت ۸ هزار و ۷۲۱ واحد مسکونی را تصویب و با قانونی کردن ۵ شهرک جدید موافقت کرد و ۷۰ کانون شهرک‌سازی غیر قانونی را به رسمیت شناخت.

همچنین داده‌های هیئت مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی حاکی از آن است که مقامات صهیونیستی از ابتدای ۲۰۲۴ با تصرف ۴۰ هزار دونم با هدف اتصال جغرافیایی بین شهرک‌های موجود یا توسعه مرزهای این شهرک‌ها و مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک‌سازی موافقت کرده است که این امر در نهایت منجر به انزوای جوامع فلسطینی و قطع ارتباط بین آنها می‌شود.

یک میلیون شهرک‌نشین در کرانه باختری

گزارش مرکز فلسطینی مطالعات رژیم صهیونیستی(مدار) نشان می‌دهد که کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی تحت رهبری نتانیاهو در راستای اجرای تفاهم‌نامه ائتلافی که شهرک‌سازی در کرانه باختری را حق مسلم یهودیان می‌داند، کار خود را در ابتدای سال ۲۰۲۳ با اقدامات شتابان برای دستیابی به چشم‌انداز «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم در مورد افزایش تعداد شهرک‌نشینان در کرانه باختری تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون شهرک‌نشین آغاز کرد.

براساس این گزارش، برحسته‌ترین این اقدامات حل و فصل وضعیت کانون‌های شهرک‌سازی، تبدیل آن به شهرک‌های مستقل و انتقال اختیارات استفاده از «اراضی دولت» از به اصطلاح اداره مدنی وابسته به ارتش اشغالگر به وزارت‌خانه‌های مدنی تحت رهبری شهرک‌نشینان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha