• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403052113930
  • خبرنگار : 50188

جشن ملی پسته پایان شهریور در رفسنجان برگزار می‌شود

جشن ملی پسته پایان شهریور در رفسنجان برگزار می‌شود

ایسنا/کرمان ۲۷ تا ۳۰ شهریور امسال جشن ملی پسته همزمان با هشتمین سالگرد ثبت ملی پسته رفسنجان برگزار می‌شود و در این آئین با همدلی و همکاری ارگان‌های مختلف فستیوال جشن حاوی برنامه‌هایی از جمله بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه نقاشی، کارگاه‌های علمی و پژوهشی و دیگر برنامه‌ها با حضور سفیران کشورهای خارجی و مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

فرماندار رفسنجان ۲۱ مرداد ماه در جلسه مقدماتی ویژه این جشن ملی که با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، شهردار و رئیس اتاق بازرگانی شهرستان برگزار شد، گفت: برپایی تورهای گردشگری، معرفی غذاهای سنتی با کاربرد مغز پسته، مجسمه‌سازی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی محصولات محلی از برنامه‌های جنبی این جشن‌ است.

حسین رضایی با اشاره به اینکه در این جشن علاوه بر شادمانی مردم باید به مشکلات حوزه پسته هم که مهمترین آنها رفع تعهد ارزی است، پرداخته شود؛ گفت: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان به علت ارزآوری این محصول است و بخش عمده محصول پسته کشور در ۸۰ هزار هکتار باغ شهرستان رفسنجان تولید می‌شود.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان صورت گرفته و ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۵ پسته رفسنجان ثبت ملی شد.

در این جلسه احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز اظهار کرد: امسال یک میلیون تن محصول از باغ‌های پسته خیز جهان برداشت می‌شود که بالغ بر ۵۰۰ هزار تن آن مصرف خوراکی است.

وی افزود: در جشن ملی پسته رفسنجان از ظرفیت حضور سفرای کشورهایی که پسته ایران را می‌خرند باید استفاده کرد تا این محصول بیش از پیش به دنیا شناسانده شود.

انارکی محمدی بیان کرد: رفسنجان بزرگترین تولید کننده پسته در ایران و جهان است که در این خصوص باید طرح تحقیقاتی دانشگاهی تدوین شود.

مجید حجت رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان هم در این نشست پسته را محصولی استراتژیک و ارزآور و مهد تولید جهانی آن را در رفسنجان عنوان کرد و گفت: دبیرخانه هشتمین جشن ملی پسته رفسنجان برعهده اتاق بازرگانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha