• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052113900
  • خبرنگار : 71443

ابراز نگرانی مشاور ارشد هریس نسبت به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه

ابراز نگرانی مشاور ارشد هریس نسبت به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در غزه

مشاور ارشد نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ابراز نگرانی شدید نسبت به شمار بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه تاکید کرد رژیم صهیونیستی می‌بایست برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان تلاش کند.

به گزارش ایسنا، فیل گوردون، مشاور امنیت ملی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در نوار غزه واکنش نشان داد.

گوردون در پیام خود نوشت: عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان در غزه پس از حمله ارتش اسرائیل به محوطه‌ای که شامل مدرسه نیز می‌شد، هستیم.

وی ادامه داد: واضح است که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان انجام دهد.

بامداد روز شنبه، ۲۰ مرداد، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مدرسه «التابعین» در محله الدرج واقع در شهر غزه به کشتار عامدانه آوارگان فلسطینی دست زد که در پی این جنایت، دست‌کم ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر زخمی شدند.

پس از وقوع این حمله خبرنگار شبکه خبری الجزیره در غزه گزارش داد: رژیم صهیونیستی نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در آن در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، طوری که اجساد روی هم انباشته شده بود.

در این راستا، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان مداخله این شورا و مجمع عمومی سازمان ملل برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز با انتشار پستی در ایکس (تویتر سابق) اعلام کرد مدارس و پناهگاه‌ها باید مورد حمایت و حفاظت قرار بگیرند چرا که کودکان نیازمند امنیت هستند و این خشونت علیه کودکان باید فورا متوقف شود.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تحت حمایت آمریکا همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیشتر از ۱۰ هزار فلسطینی نیز مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملات به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه کماکان به حملات مرگبار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha