• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052113895
  • خبرنگار : 71588

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: با اردوگاه جنین باید مانند غزه رفتار شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: با اردوگاه جنین باید مانند غزه رفتار شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد باید اردوگاه آوارگان جنین تخلیه شود و با ساکنان اردوگاه جنین باید مانند اهالی غزه رفتار شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت، باید اردوگاه آوارگان جنین تخلیه شود.

براساس گزارش اسکای نیوز عربی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ساکنان اردوگاه «جنین» واقع در کرانه باختری خواست تا از آن خارج شوند.

کاتس در ادامه افزود با ساکنان اردوگاه جنین باید مانند اهالی غزه رفتار شود.

این در حالی است که جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در واکنش به این اظهارات گفت: اظهارات وزیر امور خارجه اشغالگر در مورد اردوگاه‌های آوارگان برای توجیه جنایات اشغالگران و تشدید تجاوزات علیه آن به ویژه اردوگاه جنین است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست کاتس جنایتکار جنگی، برای تخلیه اردوگاه جنین از غیرنظامیان منعکس‌کننده ذهنیت استعمارگرایانه‌ای است که ریشه در پروژه صهیونیستی همراه با کشتار، نابودی و پاکسازی قومی دارد و تلاش دارد جنایات مداوم اشغالگران علیه ملت فلسطین به‌ویژه ساکنان اردوگاه‌ها را توجیه کند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است این اظهارات بیانگر قصد رژیم صهیونیستی برای تشدید تجاوزات علیه اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری به‌ویژه اردوگاه جنین مانند حمله نسل‌کشی و ویرانی گسترده در غزه توسط صهیونیست‌ها است.

طبق گزارش این بیانیه، هدف قرار دادن اردوگاه‌های فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست هرگز تصادفی نبوده بلکه بخشی از یک استراتژی ثابت صهیونیستی برای تخریب این قلعه‌های انقلابی به‌عنوان گامی در جهت تکمیل پاکسازی قومی و نابودی حق بازگشت بوده است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد این اردوگاه‌ها تنها محل تجمع مردم فلسطین نیست، بلکه مراکز پیشرفته برای استقامت و استواری ملت فلسطین در سرزمین خود هستند و از میان کوچه‌های آن قهرمانانی که با اشغالگران مقابله و از حقوق مردم فلسطین دفاع کردند، ظاهر شده‌اند.

در بیانیه مذکور آمده است اظهارات جنایتکارانه و گستاخانه کاتس در مورد اردوگاه‌ها دلیلی موثق و مستند برای محکومیت است و باید به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع داده شود تا اطمینان حاصل شود که این قاتلان و جنایتکاران جنگی از مجازات در امان نیستند. تمامی طرح‌ها و برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن اردوگاه‌های فلسطینی با شکست مواجه خواهد شد و در مقابل استقامت، اراده و مقاومت ملت فلسطین ناکام خواهند ماند. اشغالگران نمی‌توانند حق بازگشت را که مردم فلسطین برای دستیابی به آن به مبارزه ادامه می‌دهند نابود کند.

همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم یورش‌ها، بازداشت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه‌ای را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس انجام داده‌ است. از هفت اکتبر، طی این یورش‌ها و حملات تاکنون ۶۲۰ نفر در کرانه باختری و قدس شهید شده‌اند که ۱۴۵ تن از آن‌ها کودک و ۹ تن زن هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۳۹ هزار و ۷۹۰ شهید و ۹۱ هزار و ۷۰۲ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha