• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052113893
  • خبرنگار : 71516

با محکوم کردن کشتار مدرسه «التابعین»

جرمی کوربین: بسیاری از مردم غزه با سلاح‌های آمریکا و انگلیس کشته می‌شوند

جرمی کوربین: بسیاری از مردم غزه با سلاح‌های آمریکا و انگلیس کشته می‌شوند

نماینده مجلس عوام انگلیس جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه التابعین در شهر غزه را که به شهادت بیش از 100 تن منجر شد، محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «جرمی کوربین» نماینده مجلس عوام انگلیس و رهبر سابق حزب کارگر کشتار مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه را محکوم کرد و گفت: تعداد بیشتری از مردم غزه با سلاح‌های آمریکا و انگلیس که به ارتش اسرائیل داده می‌شود، کشته می‌شوند.

این نماینده مستقل به العربی الجدید گفت: بیش از هر زمان دیگری ادامه مجهز کردن اسرائیل به سلاح شرم آور است.

وی درباره فشارهای نمایندگان مستقل بر دولت انگلیس گفت: ما بر دولت جدید برای بازنگری در دادن سلاح به اسرائیل فشار می‌آوریم. همچنین اخیرا در پرونده دادگاه کیفری بین‌المللی برای پس گرفتن درخواست تجدیدنظر در صدور حکم جلب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که درخواست دولت قبلی بود، فشار آوردیم و موفق شدیم آن را لغو کنیم.

کوربین درباره احتمال پاسخ دولت جدید حزب کارگر به درخواست‌ها برای توقف صادرات تسلیحات به سرزمین‌های اشغالی گفت: دولت جدید به دلیل نتایج انتخابات اخیر تحت فشار است، زیرا حزب کارگر تعداد آرای کمتری نسبت به گذشته کسب کرد و آنها می‌دانند که به دلیل موضع خود درباره آتش‌بس در غزه، حمایت زیادی را از سوی رای دهندگان از دست داده‌اند.

علیرغم پیروزی قاطع حزب کارگر بر حزب محافظه کار، این حزب نسبت به 2 دور انتخابات گذشته، زمانی که کوربین رهبر حزب بود، درصد کمتری از آرا را به دست آورد.

کوربین اشاره کرد که چگونه دولت‌های بریتانیا قبلا به دلیل مسائل حقوق بشری بسیاری از کشورها مانند روسیه و ونزوئلا را به سرعت تحریم کرده بودند، در حالی که در مورد رژیم صهیونیستی از این کار خودداری کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است اما دولت انگلیس همچنان از اعمال تحریم‌ها علیه آن خودداری می‌کند.

کوربین از فعالانی که در کمپین‌های تحریم رژیم صهیونیستی شرکت می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: این کمپین‌ها به ما امید می‌دهد و آن‌ها هستند که تغییر را ایجاد می‌کنند.

کوربین، رهبر سابق حزب کارگر و نماینده‌ای است که به حمایت از مسأله فلسطین معروف است. در انتخابات اخیر برای اولین بار به عنوان یک نامزد مستقل شرکت کرد و کرسی را در مجلس عوام به دست آورد. کوربین در کمپین‌ها و تظاهرات در حمایت از فلسطین فعال است و در تظاهرات ملی در لندن که توسط جنبش‌های همبستگی با فلسطین برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.

کوربین به دنبال تشکیل یک فراکسیون جدید از نمایندگان مستقل در پارلمان است و در حال حاضر در حال مذاکره با چهار نماینده دیگر برای تقویت حضور آنها در پارلمان است. به نظر می‌رسد که این گروه جدید که ممکن است متشکل از پنج نماینده مستقل باشد که همگی بر اساس یک برنامه حمایت از فلسطین انتخاب شدند، ممکن است به یکی از فراکسیون‌های تأثیرگذار در پارلمان تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha