• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403052113822
  • خبرنگار : 50072

هفته کاری چهار روزه را فراموش کنید

هفته کاری چهار روزه را فراموش کنید

هفته کاری کوتاه‌تر، بزرگترین حامی خود را پیدا کرد، زیرا یکی از ثروتمندترین مردان جهان می‌گوید که فناوری می‌تواند این مورد را محقق کند.

به گزارش ایسنا، آیا می‌توانیم رویای تغییر پنج روز کاری هفته را با هفته چهار روزه محقق کنیم؟ بر اساس مصاحبه اخیر با بیل گیتس، ممکن است به این موفقیت دست یابیم.

از آنجایی که جنبش چهار روزه هفته کاری شتاب بیشتری می‌گیرد، این سوال وجود دارد که با آزمایش‌های موفق فراوانی که اعتماد به این طرح را تقویت می‌کند، آیا هفته کاری آینده سه روزه خواهد بود؟

گیتس احتمال هفته کاری کوتاه‌تر را به کمک هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند اگرچه در برخی نقاط جهان، هفته کاری در حال افزایش است و به‌تازگی یونان هفته‌ای ۶ روزه را معرفی کرده است و کره جنوبی نیز در برخی از صنایع از آن پیروی می‌کند.

بیل گیتس در مورد هفته کاری سه روزه اظهار کرد افزایش وابستگی به فناوری به این معنی است که ما می‌توانیم به‌عنوان جامعه، به جایی برسیم که در آن یک هفته کاری سه روزه محتمل باشد.

گیتس با بیان اینکه ماشین‌ها می‌توانند کارهای روزمره مانند «تهیه غذا و چیزهای دیگر» را انجام دهند چنین می‌گوید اگر در نهایت به جامعه‌ای دست پیدا کنید که فقط باید سه روز در هفته کار کنید، احتمالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این پیش‌بینی در  تضاد کامل با ترس ناشی از کاهش مشاغل با هوش مصنوعی یا حتی پایان دادن به تمدنی است که می‌شناسیم، در عوض تصویری بسیار زیباتر از آینده‌ای با فناوری پیشرفته را ترسیم می‌کند.

قبل از اینکه بتوانیم به هفته سه روزه برسیم، ابتدا باید در مورد هفته کاری چهار روزه توافق کنیم. خبر مثبت این است که تحقیقات زیادی انجام شده  و هنوز در حال انجام است که نشان می‌دهد کسب‌وکارها نه تنها می‌توانند با یک هفته کوتاه‌تر کنار بیایند، بلکه با آن پیشرفت نیز می‌کنند.

بیزنس نوشت خبر خوب این است که تمدید هفته کاری ناهنجاری محسوب می‌شود و هر روز شرکت‌های بیشتری به هفته کاری چهار روزه برای آینده توجه می‌کنند. ممکن است تا حدودی از رویای بیل گیتس در مورد هفته سه روزه دور باشیم، اما یک هفته کاری کوتاهتر مطمئنا دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha