• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403052113802
  • خبرنگار : 90089

رهبر: کابینه چهاردهم به دور از سیاسی‌بازی‌ها تعیین صلاحیت شود

رهبر: کابینه چهاردهم به دور از سیاسی‌بازی‌ها تعیین صلاحیت شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تشکیل هر چه سریعتر کابینه چهاردهم فصل جدیدی از کار و تعامل بین قوای مجریه و مقننه را رقم خواهد زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار است بر اساس موازین حقوقی، قانونی، شخصیتی و ارزشی با رییس‌جمهور و دولت چهاردهم همکاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رییس‌جمهور از نمایندگان مجلس خواستند تا براساس اصول کلی صلاحیت وزرای پیشنهادی آقای پزشکیان را بررسی کنند و به آنان رای دهند و این کار را تعامل سازنده با دولت چهاردهم دانستند. تشکیل هر چه سریعتر کابینه چهاردهم فصل جدیدی از کار و تعامل بین قوای مجریه و مقننه را رقم خواهد زد.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بیان دفاعیه رییس‌جمهور از کابینه چهاردهم و سخنان وزرای پیشنهادی در دفاع از عملکرد گذشته و برنامه‌های آینده برای اداره وزارتخانه‌های مربوطه از یک سو و  بررسی صلاحیت‌ها و طرح دیدگاه و نظرات مخالف و موافق از سوی نمایندگان مجلس از سوی دیگر اهمیت زیادی دارد. طبیعی است که مجلس دربست کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را نمی‌پذیرد اما نباید سیاسی هم رفتار کند. نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت‌های کابینه چهاردهم علاوه بر معیارهای عمومی و فردی باید به شاخص‌هایی چون کاردانی، توانایی، سوابق اجرایی، انقلابی بودن، سلامت، اخلاق‌مداری و ولایت‌مداری صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی و تایید کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: طبیعی است اگر صحبت یا نقدی وجود داشته باشد باید در مسیر کارشناسی و به دور از جناح‌بندی‌ها و سیاسی‌بازی‌ها انجام شود تا دولت چهاردهم هر چه سریعتر تشکیل شود و بسترساز تامین نظرات و خواسته‌های مردم که در دو انتخابات مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم به گوش مسوولان کشور رساندند، شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha