• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052113738
  • خبرنگار : 50300

سادات ابراهیمی در ایسنا عنوان کرد؛

پیگیری اجرای چند طرح اشتغالزایی در شوشتر و گتوند/ حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

پیگیری اجرای چند طرح اشتغالزایی در شوشتر و گتوند/ حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

ایسنا/خوزستان نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از اجرا و پیگیری چند طرح اشتغالزایی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات‌ابراهیمی با حضور در خبرگزاری ایسنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: رسانه یکی از شاخص‌های آزادی بیان و دموکراسی در هر کشور است و رسانه این حق را دارد و از حقوق شهروندی است که مطالبه کند. در کشور فضا به گونه‌ای است که زمینه وجود دارد تا رسانه‌ها بدون لکنت زبان منادی آزادی باشند و از آزادی مشروع مردم دفاع و مشکلات و مطالبات مردم را بیان کنند.

رسانه رکن چهارم دموکراسی

به گزارش ایسنا، وی افزود: رسانه و خبر رکن چهارم دموکراسی هر کشور است رسانه می‌تواند در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موثر باشد. کارکرد رسانه بسیار اهمیت دارد. یکی دیگر از کارکردهای خبرگزاری‌ها، امیدآفرینی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. قطعا نارسایی و مشکلات باید گفته شود تا مسئولان وادار به کار شوند اما نباید تنها نیمه خالی را دید بلکه زمانی که تلاش یا کاری انجام می‌شود، باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

پیگیری اجرای چند طرح اشتغالزایی در شوشتر و گتوند/ حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

بیان مشکلات داخلی و اتحاد ملی منافاتی با هم ندارند

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدآفرینی در دست خبرنگاران است و مردم نیز نشان دادند که به خبرگزاری‌ها اعتماد دارند. هرچند که در شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های مختلف خبری وجود دارد اما همچنان خبرگزاری‌های رسمی مورداعتماد مردم هستند. با وجود چنین اعتمادی، پس بهتر است رسانه نیز امیدآفرینی کند. با توجه به اینکه ما در مقابل هجمه عظیمی از کشورهای مختلف جهان قرار داریم رسالت و وظیفه نظام جمهوری اسلامی این است که مسیر خود را از شرق و غرب متفاوت داند. بنابراین طبیعی است که دشمن داشته باشیم و چنین هجمه‌هایی وجود داشته باشد که با هیچ کشوری قابل قیاس نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سادات‌ابراهیمی اضافه کرد: نقش اطلاع‌رسانی و خبرنگاری بسیار موثر است و می‌تواند جلوی هجمه‌های فرهنگی را بگیرد. وقتی چنین جبهه‌ای وجود دارد چه بهتر است که انسجام وجود داشته باشد. بیان مشکلات داخلی و اتحاد ملی منافاتی با هم ندارند چون برخی انتقاد را به تضعیف نظام مرتبط می‌کنند درحالی که اینگونه نیست و نظام اسلامی انواع و اقسام اتفاقات را پشت سر گذاشته است اما در مواجه با مسایل ملی باید انسجام وجود داشته باشد.

حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

وی با اشاره به مسائل صنفی خبرنگاران عنوان کرد: وضعیت معیشتی خبرنگاران قابل قبول نیست اگرچه دولت‌های مختلف این موضوع را بیان کرده‌اند اما قول می‌دهیم هرچقدر می‌توانیم به قشر فرهیخته خبرنگار کمک کنیم و مسائلی از جمله مسکن و بیمه و دیگر مسایل معیشتی به نحو احسن تامین شود. البته این مساله نیاز به عزم ملی دارد و باید مجلس و دولت برای ساماندهی وضعیت معیشت خبرنگاران دست به دست هم دهند.

پیگیری اجرای چند طرح اشتغالزایی در شوشتر و گتوند/ حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

کارخانه فولاد ماهان گتوند احداث می‌شود

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: مطالبات مردم به حق و زیاد است اما بر اساس اولویت، اولین مطالبه مردم، حل مشکل اشتغال است. بیکاری یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی است که پیش از انتخابات داشتم و قول دادم در حد توان با توجه به زیرساخت‌های موجود حل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سادات‌ابراهیمی با اشاره به طرح‌های مختلف اشتغالزایی در حوزه انتخبایه شوشتر و گتوند، بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی استانداری تاسیس فولاد ماهان گتوند را تصویب کرد و زمین مورد نیاز نیز تخصیص داده شد. در این طرح در فاز اول هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

آغاز احداث پالایشگاه شوشتر در صورت تامین خوراک

وی ادامه داد: زمین احداث پالایشگاه شوشتر در شهرک صنعتی شماره دو واگذار شد و مخازن مورد نیاز ایجاد شد. زیرساخت اصلی وجود دارد و برای تامین خوراک پالایشگاه نیز با وزیر نفت دولت سیزدهم صحبت شد. به محض تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه، در سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرکت کاغذ شوشتر، فعال است اما برای تولید کاغذ تحریر نیاز به تسهیلات دارد که متاسفانه بانک ملی هنوز اقدام به پرداخت تسهیلات نکرده است. یکی از اولویت‌ها در دولت جدید، پیگیری تامین تسهیلات مورد نیاز شرکت است و در صورت توسعه این شرکت، حداقل برای ۵۰۰ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

پیگیری اجرای چند طرح اشتغالزایی در شوشتر و گتوند/ حل مسایل خبرنگاران نیاز به عزم ملی دارد

راه‌اندازی کارخانه فولاد شوشتر در مرحله مطالعه

حجت‌الاسلام و المسلمین سادات‌ابراهیمی عنوان کرد: تاسیس شرکت فولاد شوشتر در مرحله مطالعه است. با صنایع مختلفی گفت‌وگو شده است و سرمایه‌گذاران نیز وجود دارند و تاسیس این صنعت می‌تواند در ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه شوشتر و گتوند قطب کشاورزی استان هستند، اجرای پروژه‌های آبیاری و زه‌کشی موسوم به طرح مقام معظم رهبری، بسیار اهمیت دارد. برای تامین نقدینگی این طرح، اعتبار لازم وجود ندارد. تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت خبرگان رهبری، از صندوق توسعه ملی و از طریق مقام معظم رهبری اقدام کنیم و از ایشان تقاضا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha