• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052113697
  • خبرنگار : 71402

دیوان عالی ونزوئلا: مخالفان سندی از تخلفات ادعایی ارائه نکردند

دیوان عالی ونزوئلا: مخالفان سندی از تخلفات ادعایی ارائه نکردند
دیوان عالی ونزوئلا

دیوان عالی ونزوئلا اعلام کرد مدرکی از سمت ائتلاف اپوزیسیون در اثبات اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه دریافت نکرده است و هشدار داد که تصمیم آن در تعیین برنده، نهایی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نهاد انتخاباتی این کشور آمریکای جنوبی اعلام کرد «نیکولاس مادورو» برای سومین مرتبه در انتخابات مجدد پیروز شده، این در حالیست که اپوزیسیون ونزوئلا بدون ارائه سند و مدرکی ادعا داشت که نامزد مورد نظرش «ادموندو گونزالس» که در انتخابات نفر دوم شده، «پیروز» انتخابات است.

اپوزیسیون ونزوئلا با انتشار شمارش آرای مدنظر خودش، مدعی شد که گونزالس دو برابر مادورو رای دریافت کرده است. در ونزوئلا، دستگاه‌های رأی‌گیری سه نسخه از سوابق رأی‌گیری را برای مرجع انتخاباتی، حزب حاکم و رقیب آن چاپ می‌کنند.

مادورو هفته گذشته برای راستی‌آزمایی نتایج انتخابات به دیوان عالی شکایت کرد و این دیوان را به احضار همه نامزدهایی که در انتخابات شرکت کرده بودند، واداشت. گونزالس در این مراسم شرکت نکرد و گفت در صورت رفتن در معرض خطر دستگیری قرار خواهد گرفت. اعضای اپوزیسیون که رفتند، به مرجع انتخاباتی فشار آوردند تا برگه‌های رای خود را منتشر کند، اما برگه‌های رای مدنظر خودش را منتشر نکرد.

«کاریسلیا رودریگز» رئیس ارشد دیوان عالی ونزوئلا شنبه به خبرنگاران و دیپلمات‌ها گفت: «اعضای پلتفرم واحد (ائتلاف اپوزیسیون) هیچ سند و مدرکی در ارتباط با انتخابات به دادگاه ارائه نکردند.»

به گزارش رویترز، رودریگز گفت که دیوان عالی شمارش آرای مادورو و هیأت انتخاباتی را دریافت کرده است. رئیس دیوان عالی ونزوئلا گفت که با پایان یافتن تحقیقات انتخاباتی، حکم دیوان «غیرقابل تجدیدنظر و رعایت آن الزامی خواهد بود.»

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید ونزوئلا که طی آن «نیکولاس مادورو» برای سومین بار به پیروزی دست یافت، تحرکات مداخله‌جویانه برخی طرف‌ها به ویژه ایالات متحده آغاز شده است و همچون گذشته تلاش دارد تا ائتلافی علیه کاراکاس را به نفع اپوزیسیون سازمان‌دهی کند.

در پی اعلام نتایج، اعتراضات اپوزیسیون به نتایج این انتخابات در این کشور، با تحریک عوامل و رسانه‌های خارجی آغاز شد و درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نیروهای امنیتی و معترضان در کاراکاس و دیگر شهرها رخ داد که در نتیجه آن تعدادی بازداشت شدند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha