• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052013594
  • خبرنگار : 71935

کاردار اوکراین توسط وزارت خارجه بلاروس احضار شد

کاردار اوکراین توسط وزارت خارجه بلاروس احضار شد

در پی نقض حریم هوایی بلاروس توسط پهپادهای اوکراینی، وزارت خارجه این کشور، کاردار اوکراین را احضار کرد.

به گزارش ایسنا، پس از آن که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس از انهدام چندین پهپاد اوکراینی بر فراز آسمان بلاروس خبر داد، وزارت خارجه این کشور، کاردار اوکراین را احضار کرد. این وزارتخانه با هشدار نسبت به تشدید تنش‌های منطقه‌ای، از اوکراین خواستار اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از نقض حریم هوایی بلاروس شد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، «طرف بلاروسی خواستار اتخاذ تدابیر جامع برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده شد که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر اوضاع در منطقه شود».

روز شنبه، ۲۰ مرداد، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس از رهگیری پهپادهای جنگی ادعایی اوکراین در حریم هوایی خود خبر داد.

لوکاشنکو توضیح داد: در ساعت ۱۸:۱۰ دیروز، نیروی هوایی بلاروس در حالت آماده باش قرار گرفت. ما آن را آمادگی شماره یک می‌نامیم. اینها نیروهای پدافند هوایی هستند که در حال انجام وظیفه‌اند. واقعیت این است که ما مشکوک هستیم که این اولین بار نیست نیروهای مسلح اوکراین همه قوانین رفتاری را زیر پا گذاشته و وارد حریم هوایی بلاروس شده‌اند، این اتفاق در جهت شرقی، در نزدیکی منطقه کاستیوکویچی رخ داده است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: از این‌رو، پرسنل پدافند هوایی کشور برای رهگیری اهداف در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

لوکاشنکو گفت: این پهپادها تعدادی بودند و جت‌ها و یک هلیکوپتر ما وارد عمل شدند. ابزارهای سیستم پرتاب موشک چندگانه (MLRS) نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

از طرفی، همزمان با اظهارات لوکاشنکو،  وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که لوکاشنکو به وزارت دفاع دستور داده تا حضور نظامی را در مناطق جنوبی هم‌مرز با اوکراین تقویت کند.

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس گفت، واحدهای عملیات ویژه و تاسیسات موشکی به مسیرهای تاکتیکی «گومل» و «موزیر» اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: «واحدهای نظامی نیروهای عملیات ویژه، نیروهای زمینی، نیروهای موشکی شامل سیستم‌های موشکی پولونز و سامانه‌های موشکی اسکندر دستوراتی را برای استقرار در این مناطق مشخص شده دریافت کرده‌اند.»

وی افزود: ارتش بلاروس از نزدیک در حال رصد اوضاع در کورسک و اوکراین است و آماده واکنش می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha