• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403052013579
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر خارجه مطرح کرد

آشنایی دانشجویان با اصول اقتصادی در اجلاس شبیه‌ساز بریکس

آشنایی دانشجویان با اصول اقتصادی در اجلاس شبیه‌ساز بریکس

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه اجلاس شبیه‌ساز بریکس نزدیک به تجربیات واقعی در دیپلماسی است گفت: این رویداد می‌تواند دانشجویان را با مولفه‌های پیچیده اقتصادی آشنا و آنها را درگیر کند تا درکی از فضای همکاری و تبادلات داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن شیخ‌الاسلامی در اجلاس بین‌المللی شبیه‌سازی وزرای اقتصادی و دارایی بریکس اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد نمایش استعداد و تفکر و اندیشه‌های دانشجویان از دانشگاه برتر ایران بودیم.

وی افزود: اجلاس شبیه سازی بریکس نشان می‌دهد چه استعدادهای درخشانی در کشور وجود دارد که چشم‌انداز و درک آینده بین استعدادهای برتر را نشان می‌دهد.

رییس مرکز مطالعات وزارت امور خارجه تصریح کرد: به تلاش‌ها و کار سخت برای آینده که از سوی دانشجویان در حال انجام است افتخار می‌کنم و این اقدامات می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوب در آینده باشد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه این شبیه‌ساز می‌تواند بستری را ایجاد کند تا دانشجویان با کار و وظایف وزرای اقتصادی آشنا و در این کارها حضور جدی داشته باشند گفت: این شبیه‌ساز، دانشجویان را با مولفه‌های پیچیده اقتصادی آشنا و آنها را درگیر می‌کند تا درکی از فضای همکاری و تبادلات داشته باشند. رهبران آینده ما می‌توانند مهارت‌های تحلیلی را یاد بگیرند و بدانند که چه مولفه‌هایی در این زمینه موثر است.

وی تاکید کرد: این شبیه‌ساز نزدیک به تجربیات واقعی در دیپلماسی است و این ایده‌ها و دانش می‌تواند به مسیر رشد آنها کمک کند و این رویداد نشان دهنده اهمیت چند جانبه گرایی و برای پرداختن به چالش‌های که به آن مواجه هستیم، است.

به گفته شیخ‌الاسلامی رویداد فعلی فرصت عالی برای دانشجویان و همچنین سازمان همکاری اسلامی و بریکس برای تربیت نیروهای آینده و بسط دادن چشم‌اندازها خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha