• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052013566
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

توضیحات فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری دنای شمالی

توضیحات فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری دنای شمالی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه، ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست با خبرنگاران استان در خصوص موضوع واگذاری دنا شمالی به استان اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.

سردار حمید خرم‌دل گفت: در گذشته محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به محیط زیست کشور به دلیل کمبود نیرو، امکانات و اعتبار اعلام کردند توان اداره محدوده شهرستان سمیرم را نداریم و شما این بخش را به اصفهان واگذار کنید.

وی اظهارکرد: این موضوع در زمان دولت روحانی ارسال شد و با آقای بادام فیروز که در محیط زیست کشور و همشهری شماست صحبتی داشتم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایشان که کارشناس در خصوص محیط زیست است و همچنین در گذشته مدیرکل اسبق محیط زیست استان بوده در این خصوص گفت: مسئله اداره این منطقه توسط چه کسی باشد مشکلی ندارد، اما نگرانی او در خصوص سد خرسان ۳ بود و اینکه با احداث آن دمای هوا منطقه ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و اگر سد ساخته شود علاوه بر افزایش دما کل بارش دنا از ۱۲۰۰ به ۷۰۰ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند و بر شرایط زیست محیطی استان ما و فارس، چهارمحال و بختیاری و... تاثیر منفی خواهد داشت.هم اکنون سالانه کل بارش ها در کوه دنا ۱۲۰۰ میلیمتر هست که از این میزان ۷۰۰ میلیمتر آن به صورت برف است و تغذیه کننده چشمه ها و رودخانه هاست اما اگر دما افزایش پیدا کند میزان برف کاهش پیدا می کند.

سردار خرم‌دل تصریح کرد: ساخت سدی دیگر به نام سد «ماندگان» در حوزه دنای شمالی توسط محیط زیست اصفهان مطرح شده، اما با ساخت این سد، فاجعه زیستی در دنا اتفاق می افتد و وجود این دو سد سبب مشکلات فراوان در محیط زیست و اکوسیستم دنا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد وجود سد «ماندگان» توسط کارشناسان زیست محیطی و اساتید دانشگاه‌ها و حقوقدانان بررسی شود، اما بدانید یک سانتیمتر خاک استان کهگیلویه و بویراحمد و خاک اصفهان جابه‌جا نمی‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مصوبه جابه جایی مدیریت در دنای شمالی مهم نیست بلکه طبق اظهارات دکتر بادام فیروز در سازمان محیط زیست کشور و کارشناسان مربوطه ساخت سد «ماندگان» سبب آثار مخرب زیست محیطی می‌شود.

سردار خرمدل تاکید کرد: تقسیمات جغرافیایی یا خاک توسط محیط زیست انجام نمی‌شود اما مدیریت آن توسط محیط زیست است، بنابراین موضوع بحث آثار زیست محیطی است.

وی از رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خواست در این زمینه کار حرفه‌ای رسانه ای داشته باشند و بدانند کسی خاک فروشی نکرده و خاکی جابه‌جا نشده است. کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها گفت و گو بگیرند تا اطلاعات درستی به مردم مخابره شود و ابعاد مختلف تاثیرات زیست محیطی این موضوع به اطلاع عموم رسانده شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه وظیفه داریم به دولت چهاردهم که متعلق به تمام مردم است، کمک کنیم، افزود: انتقال روایت درست و صادقانه به مردم باید توسط رسانه‌ها اجرایی شود. رسالت رسانه‌های استان محدود به کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه باید نگاه ملی و جهانی داشته باشند.

خرم دل تصریح کرد: شکوه و عظمت امروز ما را، مردم، شهدا و صالحین خلق کرده‌اند و اتفاق بزرگی شکل گرفته است بنابراین باید شهد شیرین عظمت جمهوری اسلامی ایران برای مردم تبیین شود.

وی عنوان کرد: تبیین عظمت ایران، بدین معنا نیست که ما در کشور مشکلی نداریم و باید رسانه‌ها برای رفع مشکلات به این مسایل بپردازند..

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد بی‌نظیر کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در استان، تاکید کرد: فضای عمومی استان متأثر از خون شهیدان و کارهای فرهنگی شکل گرفته در استان است.

خرم دل با اشاره به برگزاری برنامه شب‌های شیدایی در شهر یاسوج، مرکز استان بیان کرد: این برنامه حاصل سه ماه تلاش مستمر متولیان بوده و ۳٠٠ هنرمند برای تحقق این کار فاخر فعالیت دارند.

وی با اشاره به تغییر دولت و فعالیت دولت چهاردهم ادامه داد: دولت چهاردهم متعلق به تمام ملت ایران بوده و همه وظیفه داریم که با وفاق به دولت چهاردهم کمک کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بستر سازی برای تسهیل در فعالیت دولت چهاردهم گفت: باید افراد مردمی، جهادی و در خدمت به مردم در تغییر مدیریت‌ها سکان دار شوند. هرکسی با هر سلیقه‌ای باید با وفاق و اتحاد برای تحقق آرمان‌ها حرکت کند و تفرقه افکنی از هیچ تفکری پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایسنا، خرم دل بیان کرد: عقب ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و باید برای رفع آن اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha