• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052013496
  • خبرنگار : 71592

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی: نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه غیرقابل قبول است

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی: نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه غیرقابل قبول است

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی تاکید کرد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی به شبکه خبری الجزیره گفت هیچ کشور متمدنی نمی‌تواند نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را بپذیرد. رژیم صهیونیستی قوانین و نظام بین‌المللی را به سخره می‌گیرد و اموال اروپا را برای کشتن فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد.

وی تصریح کرد هیچ دلیلی وجود ندارد مبنی بر اینکه نیروهای مسلح حماس در میان نمازگزارانی قرار داشتند که رژیم صهیونیستی آنها را در مدرسه «التابعین» در محله الدرج به خاک و خون کشید. رژیم صهیونیستی قدرت اشغالگر در نوار غزه و کرانه باختری است و جنگ غزه هم‌اکنون باید متوقف شود.

در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.

آلبانیز تاکید کرد کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی می‌کنند توافقنامه منع نسل‌کشی را نقض می‌کنند و با رژیم صهیونیستی همدست هستند. این رژیم دهه‌ها از مجازات مصون  بوده است اما این وضعیت امروز تغییر می‌کند. ملت‌ها در کشورهای غربی تنها علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات نمی‌کنند بلکه جنبش‌های تحریمی نیز علیه این رژیم به راه انداخته‌اند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی همچنین گفت اقدام رژیم صهیونیستی به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد بارها گفته است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد فلسطینی‌ها را از نوار غزه اخراج کند. بستن گذرگاه رفح در چارچوب تلاش رژیم صهیونیستی برای ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم غزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha