• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403052013467
  • خبرنگار : 50598

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

جذب ۶۵ پزشک متخصص طی سال گذشته در استان مرکزی

جذب ۶۵ پزشک متخصص طی سال گذشته در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از جذب ۶۵ پزشک متخصص در استان خبر داد و گفت: امید است امسال به مرز جذب ۸۰ پزشک متخصص برسیم.

علیرضا امانی، ۲۰ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: هیچوقت سابقه نداشته این حجم از تخت بیمارستانی در استان ایجاد شده باشد. ما چهار پروژه بزرگ بیمارستانی در سال‌های اخیر افتتاح کردیم که بی‌سابقه بود.

وی در رابطه با اینکه چرا بیمارستان ولیعصر همچنان به طور کامل افتتاح نشده است، افزود: اولویت اول ما فعال کردن کامل بیمارستان رضایی آشتیانی است و سپس به سراغ بیمارستان‌های دیگر خواهیم رفت. همچنین نواقص تنها مرکز دیالیز استان برطرف شده که هم اکنون بیماران را پذیرش می‌کند.

امانی با بیان اینکه به دلیل آلودگی هوا، مراجعه اطفال به بیمارستان امیرکبیر بیشتر شده است، گفت: دستگاه MRI بیمارستان امیرالمومنین تا دو هفته آینده به مدار برمی‌گردد.

وی با اشاره به جذب ۶۵ پزشک متخصص در سال گذشته در استان گفت: امیدوارم امسال به مرز ۸۰ پزشک متخصص برسیم. ما در حوزه جراح قلب و اطفال کمبود کشوری داریم و باید سیاست گذاران نظام سلامت، فکری به حال این وضعیت کنند.

امانی در رابطه با صحبت‌های اخیر نماینده اراک مبنی بر کاهش یافتن گرید بیمارستان‌های اراک تصریح کرد: گرید هیچکدام از بیمارستان‌ها کاهش گرید پیدا نکرده و هیچ چیز به ما اعلام نشده و باید با سند و مدرک در این خصوص اظهار نظر شود.

وی افزود: گریدبندی روی خدمات دانشگاه هیچ تاثیری ندارد و فقط روی مسائل مالی اثرگذار است. امروز این مسئله را با معاون وزیر مطرح کردم که گفتند چنین چیزی وجود ندارد. همچنان کاربری آموزشی بیمارستان ولیعصر حفظ شده و  تاکنون موردی تحت عنوان کاهش گرید به ما اعلام نشده است.

امانی با بیان اینکه در این دوره سخت گیرترین بازرسان ارزشیابی ها را انجام می دهند، افزود: در دوره قبل، دانشکده دندانپزشکی را به مکان اجاره‌ای بردند ولی ما دانشکده فوق العاده‌ای برای دندانپزشکی ساختیم.

امانی اضافه کرد: در دوره قبل حدود ۳۰ میلیون تومان داروی قاچاق ضبط شده بود ولی در این دوره، طی یکسال ۱۶ میلیارد تومان داروی قاچاق ضبط و بیش از ۸۰ نوبت پلمب مطب زیبایی اتفاق افتاده است.

امانی در پاسخ به ایسنا در رابطه با تشکیل خیریه بیمارستان‌های جدید و کنار گذاشته شدن خیریه‌های قبلی اظهار کرد: طبق قانون ما مکلف هستیم مجمع خیرین هر بیمارستان را تشکیل دهیم. اگر سمنی قبلا کاری انجام می‌داده ما در مقابل آنها نیستم بلکه می‌توانند با مجمع خیرین بیمارستان همراه شوند مگر اینکه اهداف شخصی داشته باشند. سمن‌های حوزه سلامت موظف هستند زیرمجموعه یا در کنار مجمع خیرین بیمارستان‌ها باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha