• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052013400
  • خبرنگار : 71496

دفاع مدنی فلسطین: در حمله به مدرسه التابعین از ۳ بمب یک تُنی آمریکایی استفاده شد

دفاع مدنی فلسطین: در حمله به مدرسه التابعین از ۳ بمب یک تُنی آمریکایی استفاده شد

یکی از مسوولان دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد که در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین از سه بمب آمریکایی استفاده شد، یک روزنامه عبری نیز این مساله را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد المغیر، مدیر مرکز امدادرسانی دستگاه دفاع مدنی غزه در گفتگو با رسانه‌های فلسطینی اظهار کرد: مدرسه التابعین در محله الدرج با سه بمب مرگبار آمریکایی مدل «MK۸۴» که بیش از ۲۰۰۰ پوند (۱۰۰۰ کیلو) وزن داشته و دمای آنها به ۷۰۰۰ درجه می‌رسد، هدف قرار گرفت.

المغیر به این رسانه‌ها گفت: در مدرسه التابعین که بامداد امروز هدف قرار گرفت، نزدیک به ۲۴۰۰ شهروند فلسطینی پناه گرفته بودند.

او افزود: رژیم اشغالگر در این هفته ۶ مدرسه را در شمال نوار غزه که از آنها به عنوان پناهگاه استفاده می‌شود، هدف قرار داد.

اواسط ماه گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی مرتکب کشتاری علیه آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی در خان‌یونس شد که در نتیجه آن حدود ۱۰۰ فلسطینی شهید شدند. در آن جنایت نیز رژیم اشغالگر از بمب‌های ویرانگر آمریکایی استفاده کرد.

روزنامه عبری «معاریو» نوشت، در این کشتار از بمب‌های هدایت‌شده با سامانه آمریکایی «JDAM» استفاده شد، اینها بمب‌هایی با سامانه پیشرفته هدایت لیزری یا هدایت‌شونده با سیستم موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) هستند که به فناوری پیشرفته حسگر و هوش مصنوعی متکی است.

معاریو در ادامه نیز نوشت، این بمب بسیار دقیق و قادر به مقابله با پارازیت و جنگ الکترونیک بوده و استفاده از آن به منزله توافق شفاهی واقعی دولت آمریکا با سیاست استمرار جنگ در نوار غزه است.

به گزارش رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی این رژیم در این کشتار ۸ بمب آمریکایی مدل «JDAM» را پرتاب کرد که به شهید و زخمی شدن حدود ۳۹۰ فلسطینی منجر شد.

در کشتار جدیدی که رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه در محله الدرج واقع در شرق شهر غزه مرتکب شد و پس از آن حمله‌اش به مدرسه التابعین که آوارگان فلسطینی در زمان برپایی نماز صبح در آنجا حضور داشتند، بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به هدف قرار دادن این مدرسه مدعی شد که نیروها و فرماندهان جنبش حماس در این مدرسه حضور داشتند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی مرتکب کشتار جدیدی در این مدرسه شده که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

همچنین این دفتر از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل خواست رژیم صهیونیستی را برای متوقف کردن کشتار جمعی و پاکسازی نژادی در حق غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی در نوار غزه و متوقف کردن حمام خون در این منطقه تحت فشار بگذارد.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که «مرکز فرماندهی و کنترل حماس در داخل مدرسه به منزله مخفیگاه سران این جنبش است که در آنجا برای آغاز حملات مختلف علیه اسرائیل برنامه‌ریزی می‌کنند.»

در همین چارچوب دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتارهای اخیر بر تعداد پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی که ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ در غزه آنها را مورد هدف قرار داده به ۱۷۲ مدرسه و پناهگاه از جمله ۱۵۲ مدرسه که آوارگان در آنها حضور داشتند، برخی مدارس دولتی و نیز مدارس وابسته به آژانس آنروا افزوده و تعداد شهدای این کشتارها به ۱۰۵۰ تن رسیده است.

در این رابطه فضل نعیم، رئیس بیمارستان المعمدانی در غزه اعلام کرد که بیشتر زخمی‌های حمله به مدرسه التابعین دچار نقض عضو و سوختگی‌های شدید درجه ۲ و ۳ شدند و به دلیل وخامت حال زخمی‌ها احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

رئیس بیمارستان المعمدانی حمله به این بیمارستان را شدیدترین کشتار انجام شده از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه دانست و با اشاره به دشواری شناسایی شهدای این حمله اعلام کرد که تاکنون هویت ۷۰ تن از شهدا مشخص شده و مابقی قابل شناسایی نیستند.

او با اشاره به اینکه بیمارستان المعمدانی تنها بیمارستانی در غزه است که خدمات درمانی ارائه می‌کند، گفت: این بیمارستان نیز با کمبود کادر و تجهیزات پزشکی روبه‌رو است و این بر سختی کار رسیدگی به این تعداد زیاد زخمی‌ها می‌افزاید، با توجه به این شرایط ما به زخمی‌ها بر اساس اولویت رسیدگی می‌کنیم.

محمود بصل، سخنگوی دستگاه دفاع مدنی فلسطین در غزه اظهار کرد: پس از این حمله، محل دچار آتش‌سوزی شد، این یک جنایت هولناک است.

به گفته شاهدان عینی، نمازخانه این مدرسه با سه موشک مستقیم هدف قرار گرفت و پیکرهای شهدا به شدت متلاشی شدند و برخی از آنها در اثر شدت انفجار در محل نمازخانه و برخی در حیاط مدرسه پراکنده شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha